Több évnyi szivárogtatás, kriptikus szövegek és várakozás után hivatalosan is leleplezték a kínai mobilgyártó első autóját, az SU7-et. Ha minden ígéretük megvalósul, akkor nem csak a világ legjobb autóját fogják megépíteni, de a világ egyik legjobb autógyártója is ők lesznek.
A Xiaomi SU7 elnevezésében az SU az a super ultra rövidítése, ami a gyártó „szuper elektromos motorjára” utal, amivel nem csak a Porsche villanyautóit, de a Teslákat is legyorsulják - legalábbis Lei Jun vezérigazgató erről számolt be a keddi bemutatón. A Taycan Turbo 0-100-as gyorsulás 2,8 másodperc, míg a Tesla Model S Plaidé 1,99, a Performancé pedgi 2,5. Míg a Porschénél az ígéretek szerint gyorsabb lesz a SU7, addig az utóbbi közelében sincs. A közzétett adatok szerint a dupla elektromotoros SU7 0-100-as gyorsulása 2,78 másodperc.
A Porschét és a Teslát a bemutató során még egyszer megemlítették, ugyanis a Xiaomi olyan „álomautót akar megépíteni, amit a Porschéhoz és a Teslához lehet hasonlítani”.
A SU7 két verzióban lesz kapható: lesz egy egymotoros, hátsókerék meghajtású modell, ami 668 km hatótávot, 299 lóerőt és 400 Nm nyomatékot ígér, valamint 210 km/h-ás végsebességet mondanak mellé. A duplamotoros, összkerékmeghajtású SU7 Max, pedig 800 km hatótávval, 673 lóerővel, 838 Nm nyomatékkal és 265 km/h-ás végsebességgel érkezik.
A jobban felszerelt modell 800V-os HyperCharge töltésre képes, amivel 5 perc alatt 220 kilométernyi, negyed óra alatt pedig 510 kilométernyi áramot tudunk "beletankolni" a 101 kWh-ás CATL akkumulátorába.
Vezetési módok közül kiemelték, hogy a modell rendelkezni fog egy boost móddal, ami 20 másodpercig aktív. Ekkor az autó teljes ereje a rendelkezésre áll, ami előzéseknél lehet hasznos. Adaptív felfüggesztéssel és aerodinamikával rendelkezik a SU7, ami tompítja a rosszabb útviszonyokat, valamint a kanyarodásban is segít. Hármas szintű önvezetésre is képes, amihez többek között LiDAR technológiát használnak.
A belterében nem sajnálták az üvegfelületeket. Kiemelték, hogy 5.35 m²-nyi felület csak üveg. A legjobban felszerelt verzióban pedig 5 kijelzőt is találhatunk (bár a közzétett fotókon én csak négyet számoltam), amikből a műszerfal közepén található 16,1"-os, a az első ülések támlájába építettek pedig 7,1"-osok. A beltér háromféle színben lesz kérhető: fehér, fekete és piros. Az autó rendelkezik frunkkal, tehát első csomagtartóval, ami elismerésre méltó, 105 literes kapacitással rendelkezik.
Az autót az elkövetkező hónapokban lehet megvenni, kezdetben csak Kínában, valamint három szín közül lehet választani: Verdant Green zöld, Mineral Gray szürke és Aqua Blue kék. Árat még nem mondtak, de a vezérigazgató megjegyezte, hogy picit drága lesz, ámbár azt fogjuk érezni, hogy megéri a pénzét.
Lei a Xiaomi autós jövőjéről is szót ejtett. Szerinte 15-20 év kemény munkájával a világ legjobb öt autógyártója közé kerülhetnek.
A Xiaomi autói a BAIC Group állami tulajdonú járműgyártó egyik cégének pekingi gyárában készülnek, ahol évi 200 000 autó gyártására van kapacitás, jegyezte meg a Reuters.
Az autó csaknem 4 órás bemutatóját itt tudod megnézni:
The #XiaomiEVTechnologyLaunch is now LIVE! https://t.co/Ei1p7T15Nj
— Lei Jun (@leijun) December 28, 2023