Nemrég bemutatták a kínai tech-óriás Xiaomi első autóját és komoly ígéretekkel álltak ki a közönség elé. Nemcsak nagyokat mondtak, de optimista becsléseik szerint 15-20 év múlva a világ legnagyobb gyártói között lesznek. Ha pedig ez a cél, akkor tartani kell a lépést például olyan technológiákkal, mint az önvezetés. Erről mutattak most egy videót.
Ezzel egyébként több nagy gyártó is foglalkozik, komoly pénzeket ölnek abba, hogy nekünk csak be- és kiszállni kelljen egy autóba. Sokaknak a vezetés úgysem élvezet, csak egy megoldandó probléma, és ehhez keresnek autót. A legjobb megoldás erre az önvezető autó, egy olyan, mint a Xiaomi SU7.
A videó elején emberünk megérkezik az autóval egy parkolóház bejáratához. A központi kijelzőn felröppen egy kérdés, amelyre a sofőr válaszol, majd kiszáll és az autó akcióba lendül. Eleinte több szintet halad felfelé egy spirálos rámpán, ami már eleve sok sofőrnek gondot okoz. Egy ponton olyan kellemetlen helyzetbe kerül, hogy egy audis nem tudja tartani az ívet, de az SU7 nem megy neki, hanem visszatolat, mintha egy ember vezetné. Később olyan helyen hajt át, ahol gyalogosok mászkálnak, de itt sem okoz balesetet, ami azért megnyugtató.
Ezt követően már csak a megfelelő helyre kell bejutnia, de ott akadályként pakolnak éppen egy kisbuszt. Mivel ez egy promóvideó, nem váratlan fordulat, hogy némi manőverezés után ez is hibátlanul végbemegy. A videót felgyorsították, de nem tudni, hogy az autó cammogása vagy a jelenlegi közösségi média trendek miatt, bár a műszeregységen szinte végig látni a sebességet.
Az autó ehhez a manőverhez egyébként nemcsak kamerákat és radarokat, de lidar rendszert is használ. A beérkező információkat egy számítógép dolgozza fel, majd lényegében ez vezeti az autót. A biztonságos működésért felelős szoftvert folyamatosan fejleszti a kínai vállalat, és állításuk szerint már autópályás közlekedésre is alkalmas. A következő frissítés várhatóan azért felel majd, hogy a városi környezetben is stabilan elboldoguljon az önvezető rendszer.
A hasonló videókat persze érdemes fenntartásokkal kezelni, tavaly év elején a Tesla egy korai önvezető rendszeréről készült videóról derült ki, hogy nem teljesen hiteles - a szerk.