Lamborghini és Porsche után szabadon: itt a terepre szánt Audi Q8 e-tron

2024.01.05. 06:18

Tavaly nagyot ment, hogy a Lamborghini készített egy terepre szánt verziót a Huracánból, a Porsche pedig a 911-ből. A limitált számban készülő modelleket még 2022 végén jelentették be és 2023-ban kezdték meg gyártásukat. Az Audi viszont idén jutott el odáig, hogy ez nem is egy rossz ötlet, ezért ők is beszálltak a bizniszbe – csak ők nem egy sportautójukat dakarosították.

Hanem az Audi Q8 e-tront. Pontosabban a Q8 55 e-tron quattrót. Ez a 114 kWh-s akkumulátorral rendelkező modell, ami 300 kW teljesítményű és 664 Nm nyomaték leadására képes. WLTP-hatótávja 582 kilométer, végsebessége pedig 200 km/h. Az utóbbi mondjuk az edition Dakar esetében nem számít annyira.

Az alapmodelltől abban tér el ez a limitált széria, hogy gyárilag General Grabber AT3 terepgumikkal van felszerelve, de nem kell aggódni, ugyanis alapból adnak hozzá még egy szettet, amin nyári gumik vannak. Azt viszont nem részletezték, hogy pontosan milyenek.

Hasmagasságán is emeltek ezáltal 31 milliméterrel, így alap helyzetben ez 206 mm lett. Elöl 20 fokos, hátul pedig 26 fokos hátsó terepszöggel rendelkezik, gázlómélysége pedig 300 mm lett. A légrugózás vezérlését átdolgozták, hogy az megfeleljen a terepen való vezetés jellemző követelményeinek. Így például nagyobb sebességnél a jármű csökkenti hasmagasságát: 85 km/h-nál 15 milliméterrel, 100 km/h-nál 17 milliméterrel, 120 km/h-nál pedig 13 milliméterrel. Ez optimalizálja a menetstabilitást valamint a hatótávot is. Az utóbbit pedig kell is, ugyanis az edition Dakar WLTP hatótávja 487 kilométer.

Külső változtatások közé tartozik még, hogy minimálisan szélesebb a gyári Q8 e-tronnál, valamint mindegyik edition Dakar alapfelszereltségébe beletartozik a tetőcsomagtartó, aminek teherbírása 40 kiló.

A Q8 e-tron edition Dakar három színben lesz kapható: Siam Beige barna, Mythos Black fekete és Magnetic Gray szürke. Igény esetén az RS Q e-tron által inspirált egyedi matricázás is kérhető rá, bár ebből csak 99-et fognak gyártani.

Az autót még az idei év első negyedévében lehet megrendelni, kezdetben Németországban, ahol az indulóára 120 ezer euró, vagyis csaknem 45,5 millió forint.