A BMW szerint már elkezdődött a belső égésű motorok haláltusája
Bár elektromos autókat is szép számmal árul, a BMW kitart a belső égésű motorok mellett, sportos modelljeit nagyköbcentis benzinzabálókkal is rendelhetjük. Ennek ellenére a vállalatnak nincsenek illúziói a jövőt illetően.
Walter Mertl, a BMW pénzügyi vezetője szerint a hagyományos motorok haláltusája már elkezdődött: „A belső égésű motoros autók eladásai jelenleg stagnálnak. Ez a jövőben is folytatódik, majd kissé esnek majd a számok" – mondta.
Mindeközben a villanyautók térnyerése továbbra is egyre gyorsul, még ha a vártnál kisebb ütemben is. A BMW, Mini és Rolls Royce 74,4 százalékkal több elektromos autót adott el idén, mint egy éve. Jelenleg a cégcsoporton belül 15 százalék a villanyautók részesedése, de ezt a számot 2026-ra 33, míg az évtized végére 50 százalékra szeretnék növelni.
Jelenleg a legnagyobb nehézséget a villanyautók magas gyártási költségei adják. Walter Mertl szerint ebben jelentős változást hoznak Neue Klasse modelljeik, amelyektől a gyártási költségek jelentős csökkenését és 25 százalékkal magasabb hatékonyságot várnak. Így az évtized végére a BMW a belső égésű motoros autóival megegyező haszonkulccsal árulhatja az elektromos modelleket is.
Forrás: carscoops.com