Ennyibe kerülne a kisföldalatti felújítása, hosszabbítása
A kormány 300 milliárd forintot szán infrastrukturális fejlesztésre a Mini-Dubajnak becézett, Rákosrendezőre tervezett új városközpont miatt. Ebbe beletartozik a kisföldalatti felújítása és meghosszabbítása is, ami az állami keret több mint egyharmadát vinné el.
Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a kisföldalatti már nagyon rászorul a felújításra, amit éveken belül meg is kaphat. A Metróért Egyesület elnöke akkor szerelvényenkénti 2 milliárd forinttal számolt.
Most az enbudapestem.hu felkereste a BKK Beruházási osztályát, hogy a teljes vonal felújítása és meghossszabbítása mennyibe kerülne. Válaszuk szerint ez 106 milliárd forint lenne. Ugyanis a vonal felújítása és Körvasútig való meghosszabbítása várhatóan 77 milliárd forintba, míg a járműcsere 29 milliárdba kerülne.
A kormány egyébként az érintett területen és annak körzetében vállalta a szükséges állami infrastrukturális fejlesztések megvalósítását. Vagyis a gyalogos-és közúti felüljárók építését, a vasúti pálya fejlesztését és a befedését úgy, hogy felette kialakítható legyen egy park. Valamint az M1-es metró meghosszabbítását, új gyalogutak, valamint híres-hírhedt kerékpárutak kialakítását. És terveik szerint mindez 300 milliárd forintból kivitelezhető.