Amerikában az '50-es években pörgött az élet, a jelen lévő autógyártók pedig felültek a divat-hullámvasútra. A piac szereplői közül sokan nekiestek a projektnek, hogy olcsó és egyszerű sportautót nyújtanak majd a vásárlóknak, ebből a Volvo sem maradt ki.
Ők viszont első körben ihletet gyűjtöttek, amiben fontos szerepe volt az 1953-ban piacra lépő Chevrolet Corvette-nek. Ezt még ne úgy képzeljük el, mint a mai is népszerű sportautókat, hanem inkább egy vagány szappantartót. De az emberek szerették és a Volvo akkori vezetője, Assar Gabrielsson is ihletet kapott, így nekiálltak a P1900-nak.

Az autóhoz építettek egy acél csővázat, majd erre szereltek fel műanyag karosszériát. Ennek a gyártásában a Volvo nem volt tapasztalt, így a kaliforniai Glasspar nevű vállalattal közösen építették meg az autókat. A hajtásláncot viszont nem vették olyan komolyan, mint az amerikaiak.
A Corvette-ben a legkisebb motor is egy 3,9 literes sorhatos volt 150 lóerővel, de az emberek jobban szerették az alsó hangon is 4,3 literes V8-akat. Ezzel szemben a Volvo egy nyeszlett 1,4 literes sornégyessel dolgozott a PV444 nevű szedánból. Ez a legjobb esetben is 71 lóerőt préselt ki magából, amihez tartozott 103 Nm nyomaték.
Európában ez nem volt olyan kevés, főleg az autó 966 kilós önsúlyához, viszont a 3 sebességes kézi váltó már nem volt olyan kecsegtető, ha még akkoriban ez nem is számított annyira kevésnek. Jó roadsterhez hűen a hajtás a hátsó kerekekre ment, mégsem volt egy ügyes autó. A legkínosabb, hogy ezt maga a Volvo vezér jelentette ki.
Elvitte ugyanis a kész P1900-at egy nyaralásra és rengeteg minőségbeli problémával találkozott. A külső panelek rögzítése, az autó összeszerelési minősége és a vezethetősége is mind csapnivaló volt, így miután hazaért, maga állította le a gyártást. Emiatt pedig mindössze 67 vagy 68 darab (eltérnek a források) P1900 született 1956 és 66 között.
Ezek közül került most elő egy, egészen pontosan a 65-ös számú, tehát a gyártás végéről származó darab. Ezt még 1957-ben Kaliforniába szállították és 40 éven keresztül ott szolgált, majd vissza hozták Európába. Egy gyűjtőhöz került Belgiumban és visszaállították eredeti állapotára. Felfrissítették a gyári világoskék fényezést, rendbe hozták a piros belteret és a technikai tartalmat is felújították.
Ezt az autót lehet most megvásárolni a Car&Classic oldalán. A kezdőár nincs feltüntetve és mivel egy ennyire ritka autóról beszélünk, elég nehéz mihez viszonyítani. Az utolsó árverésen amit találtam és egy szép állapotú P1900 volt a tárgya, 840 000 svéd koronában állt meg az ár, ez átszámolva 28,1 millió forint.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
