Az átlag földi halandó már lassan el sem tudja képzelni, hova lehet még fokozni a mai modern autókat. Mindent tudnak, ezért a gyártóknak is komoly kihívást jelent a fejlesztés. A BMW – és sok másik gyártó – ezen a fronton a teljes automatizálásba temetkezik, ennek egy újabb lépcsőfoka lesz a nézéssel sávváltás.
Biztos vagyok benne, hogy a sokan már dörzsölik a tenyerüket, hogy lepötyögjék a kedvenc BMW-indexes poénjukat, amire majd jönnek a márka büszke védőbástyái, hogy bezzeg ők már Suzukit is láttak index nélkül sávot váltani. Ez a mi éránkban, ahol az átlag autó 15-16 éves, egyhamar nem fog megoldódni, de a legújabb BMW-kben végre ezt a terhet is leveszik a sofőr válláról. Ezt egy új frissítéssel érik el a bajorok, ami bizonyos sebesség felett engedélyezi majd az autó részleges önvezetését a megfelelő körülmények között – főleg autópályán és autóúton.
Ilyen helyzetben nem kell majd felesleges kalóriákat elégetve felemelni a bal kezünket, ha szeretnénk sávot váltani. Ha az autó szerint itt az ideje egy ilyen manővernek, akkor csak rákérdez, amire mi egy masszív nézéssel kell válaszoljunk. A soroláshoz szükséges tükörbe kell bambulnunk, amit az autó igazolásnak vesz, mire kiteszi az indexet és biztonságosan sávot vált - teljesen önállóan. Ez önmagában jól hangzik, csak a jövőben érdekes félreértésekhez is vezethet, ha esetleg nem sávváltás miatt néznénk valamelyik tükörbe, az autó mégis nekiáll.
Ez a funkció rövidesen az új 5-ös BMW-ben fog bemutatkozni és márciusban az iX is megkapja. Ezt követően már áprilistól elérhető lesz az X5, X6 és X7 modellekben, ez alól kivétel az előbbi két típus M Competition kivitele. Emellett a BMW javítani fogja autóiban az Apple CarPlayhez tartozó személyi asszisztens Siri kommunikációját, illetve frissítik a navigációs rendszerüket. Utóbbit egy kicsit jobban hozzáigazítják az elektromos autózáshoz és jobb rálátást nyújtanak majd a sofőröknek a közelben található töltőállomásokra.
Forrás: Carscoops