Ilyen Porschét még az életben nem láttál
A 928 GT 'Flachbau'. Két dolgot érdemes észben tartani. Ez egyik, hogy a Porsche 1992-re majdnem csődbe ment, tehát már 1989-ben sem volt egészséges, legalábbis pénzügyi szempontból.
A másik, hogy a csőd egyik oka pont a 928 volt, az orrmotoros GT a saját fejlesztésű V8-cal, ami ráadásul 1975-ben jött ki.
Ezért is jöhetett létre a Porsche Exclusive divízió segítségével 1989-ben a 928 GT 'Flachbau'. Egyedi építés, és ha elfogadjuk, hogy ettől még nem lett egy Pininfarina formaterv, kicsit akkor is olyan, mint az 1992-ben bevezetett Ferrari 456, az utolsó bukólámpás Maranello kínálatából.
Jó pénzért a Porsche, és persze mások is minden 911-variációból csináltak bukólámpás különkiadást, így a Flachbau nem volt kirívó ötlet. Ez a 928 GT viszont meglepetés, mert a 944 dizájnja köszön vissza a 928-on.
“XA2” opció: bukólámpák.“XB2” opció: küszöbtoldat. “XC1” kód: szélesített hátsó sárvédőívek. Így lett teljes a gyári tuning.
A 928 GT orrában a már ötliteresre növelt DOHC V8 326 lóerőt produkált.
6500 felé nem illett pörgetni, de a GT csúcsnyomatéka legalább kétezer vásárlót meggyőzött 1995-ig. Igaz, a GTS rá tudott licitálni még az eladások terén is.
A Porsche csúcsmodelljéből nem hiányzott a luxus, a GT motorja pedig hatékonyabb hűtést és vezérlést kapott azért, hogy az erőhöz kifinomultság is társuljon.
Hogy pontosan mennyi extrát kért mindezért a Porsche az akkor vadonatúj 928 GT listaárán felül, nem tudjuk meg.
Ezt ismerem, ez az első Mazda MX-5.
Az eredeti megrendelő egyébként német volt, és azon sem lepődnénk meg, ha a gyár egyik közeli pajtásáról lenne szó.