Bármilyen furcsa, de lassan öt éve rója az utakat a Porsche tisztán elektromos modellje, a Taycan. Így már itt volt az idő, hogy megkapja a maga faceliftjét, ami olyan porschésan sikeredett: külsőleg minimálisan, technikában viszont jelentősen változott.
A technikai frissítéseket pedig a Porsche meglehetősen komolyan veszi. A Taycanok új villanymotorokat kaptak, amelyek nemcsak jelentősen erősebbek, de könnyebbek is az előzőeknél. A hátsó elektromotor például 9 kilogrammal könnyebb, míg az autó összteljesítménye - a legerősebb variáns, a Turbo S esetében - 938 lóerő. Ez 51-gyel több, mint amire a 918 Spyder képes, amit így már nem nevezhetünk a gyártó legerősebb modelljének. Ezt lehet még tetézni a push-to-pass gombbal, ami további lóerőket ad az autónak 10 másodpercen keresztül, így 952 lóerős a Turbo S.

A Taycanból megjelenése óta több mint 150 ezer darabot adtak el, legtöbbjüket az amerikai, brit, német és kínai piacokon értékesítették. Ez a szám elég nekik arra, hogy tudják: a hatótávon is van mit fejleszteni. Ennek megfelelően a faceliftes Taycan 35 százalékkal nagyobb hatótávra képes, mint elődje, ami WLTP szerint 678 km-t jelent (vagyis 175 km-rel több, mint az FL előtti Taycan). Ezt az optimalizálás mellett bruttó akkukapacitás növeléssel érték el, ami 93,4 kWh-ról 105 kWh-ra emelkedett. A gyengébb felszerelségű Taycanokban egy 89 kWh-s akkupakk kapott helyett. Emellett mindegyik akkumulátor könnyebb is lett, nem csak nagyobb. A töltési sebességen is tekertek, a Taycan már 320 kW-os töltésre is képes, de a töltési csúcsot is hosszabb időintervallumon keresztül tartja.
A maximális rekuperációs teljesítmény is növekedett, több mint 30 százalékkal, 290 kW-ról 400 kW-ra. Ez röviden azt jelenti, hogy a Taycan lassításnál több energiát képes visszatermelni, mint korábban. Továbbá minden Taycan szériafelszereltségként aerodinamikailag optimalizált kerekekkel és csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsokkal rendelkezik. Az új 21 colos kerekeket és gumiabroncsokat kifejezetten erre a célra fejlesztették ki.
Az új Panamerában bemutatott Active Ride felfüggesztést is megkapja a Taycan - persze, ha kicsengetjük rá azt a valószínűleg szemmel látható felárat. De ezt csak az összkerekes verziókhoz kérhetjük, a hátsókerék meghajtásúak kimaradnak a low-rider buliból.
Gyári low rider funkcióval villog az új Porsche
Kaliforniai, ózdi gengszterek, hol vagytok?
A rengeteg technikai újítás mellet a külcsínt is frissítették. A legszembetűnőbb változást a fényszóróknál és környékén találjuk. A nappali menetfények már nemcsak négy pontból állnak a búra négy "sarkában", azok kicsit beljebb lettek tolva és csíkokkal egészültek ki. A fényszóró alatt található légbeömlő már külön entitásként van a lökhárítón, nem a lámpából folyik le, amivel az autó eleje is egyszerűbb, puritánabb lett.
A frissített Taycanok első példányai idén tavasszal kerülnek a kereskedésekbe.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

