Betegre keresi magát Tavares a Stellantisnál – az átlagmunkások már kevésbé
Az amerikai UAW szakszervezet tavalyi sztrájkját részben azzal indokolta, hogy botrányos különbség alakult ki az autógyártók cégvezetői és dolgozói között. Most az is kiderült mekkora.
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója 56 százalékkal keresett többet 2023-ban, mint 2022-ben. Fizetés és részvénycsomag formájában 36,49 millió eurót - közel 14,2 milliárd forintot - számolhatott el adóbevallásában. Ebből közel 23,5 millió euró - 9,1 milliárd forint - volt a készpénz és a részvényjuttatás- idézi a cég tájékoztatását a Reuters.
További 10 millió eurós "pakkot" ahhoz kötött a cég, hogy a vezetésével sikerül-e alkalmazkodnia az iparágban zajló technológiai átalakuláshoz. További 13 millió euró egy hosszú távú ösztönzőcsomag része, amit bizonyos teljesítménycélok elérése esetén vehet fel a cégvezető. Ez azt is jelenti, hogy ha nem hozza a várt számokat, akkor ez a pénz nem jár. A részvényesek 2022-ben nem kötelező szavazásukon egyébként 23,5 millió eurós kompenzációt szavaztak meg Tavaresnek.
A Stellantis az iparág legjobb tőzsdei teljesítményét elérő cége volt 2023 első felében. Részvényeinek erősödése a vállalat jelenlegi formájának 2021-es kialakulása óta meghaladta az S&P 500 tőzsdeindex autóipari részmutatójának növekedését. A milánói tőzsdén a cég papírjai 24 euró felett forogtak február közepén, ami 70 százalékos növekedést takar kilenc hónap alatt.
A Ford és a GM nem hozta nyilvánosságra, mennyit keresett a vezérigazgatójuk 2023-ban, az egy évvel korábbi adatok azonban ismertek. Jim Farley, az előbbi vezérigazgatója közel 21 millió dollárt kaszált, MaryBarra, az utóbbié 29 millió dollárral lett gazdagabb 2022-ben. Az UAW szakszervezet 2023. őszi sztrájkjának egyik kiindulópontja az volt, hogy az érdekvédők úgy látják, elfogadhatatlan mértékben elszakadt az átlagos autóipai dolgozók és a cégvezetők keresete egymástól.
A Stellantis beszámolója szerint a cégnél 2023-ban 70 404 euró (27,4 millió forint) volt az alkalmazottak éves átlagkeresete, ami 9,4 százalékkal több a 2022-es bérnél. Tavares ennél 518-szor többet vihetett haza. Az autógyártó azzal magyarázza az ordító különbséget, hogy a cégvezető zsebre tehette hosszú távú ösztönzőcsomagjának egy részét, mert a vállalat hozta az elvárt számokat.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
