A BMW megmutatta a jövőt: itt a Neue Klasse X, és elég ütős lett
A BMW az utóbbi években kereste a saját útját, amit egy rakás, igen véleményes külsejű modell is bizonyít. Ott az autóként remek, de optikailag nehezen feldolgozható iX, a drabális XM, vagy épp a hódfogas 4-esek. Egyik se a sokak számára emészthető, egyetemes szépség megtestesítője.
Azt azonban senki nem veheti el tőlük, hogy újítani, változtatni szeretnének. Úgy tűnik, hogy 2023-ban találták meg jó megoldást: bemutatták az érdekes Dee-t, később pedig a finom Vision Neue Klassét.
Az jól látszik, hogy a BMW végül elengedte a feltűnő, de kaotikus és diszharmonikus dizájnt, és visszatér az egyszerűbb, sikkesebb vonalakhoz. A Vision Neue Klassén már látszik, hogy teljesen más az irány: az újdonság csodásan egyszerű, szépek az arányai, de nem felejt el modernnek, és nem utolsó sorban BMW-nek látszani.
A BMW dizájnerei nem dőltek hátra: most itt a Vision Neue Klasse X, ami már a következő iX3 előfutára lehet. Az újdonság megkapta a Vision Neue Klasse érdekes, nagy átlátszó lap mögé rakott fényszóróit, amik optikailag a régi BMW-ket idézik. Ezen az autón végre megtalálták a helyüket a függőleges vesék, amik ezúttal szerencsére nem is akkorák, mint egy raklap.
A Vision Neue Klasse X arányai rendben vannak, és a formai megoldásai se a túlzásokra, sokkal inkább a finom ötletekre építenek. Maradtak a geometrikus formák és a határozott élek, de ezek most végre harmonikus egésszé állnak össze. A sokszögletű, hatalmasra szélesedett sárvédőívekkel, a markáns orral és a nagy hátsó lámpákkal kimondottan mokány az összkép, ami halványan még a legelső X5-öst is megidézi.
A külsőhöz hasonlóan igen újszerű a beltér, de itt egy már korábban jól működő receptet fejlesztettek tovább: az iX-ben bemutatott, minimalista nappalit gondolták tovább. A Vision Neue Klasse X belseje otthonos, stílusos és rettentő modern lett, miközben a tervezők kitartottak az egyszerűség mellett.
Belül a szokatlan színeken és a retró nappalikat idéző megoldásokon túl igen feltűnő részlet még a paralelogrammára hasonlító központi kijelző. Az ablakok keret nélküliek, és az egész utastér fölött hatalmas üvegtető terül el.
Ez egyelőre még csak egy érdekes tanulmányautó, de az irány, amit mutat mindenképp bíztató. Egyrészt azért, mert a BMW ezek szerint végleg elengedte a korábbi, megosztó irányvonalat, másrészt pedig azért, mert ha egy közepes hobbiterepjárót is ennyire izgalmasra rajzolnak, a jövőben érkező szedánok még ennél is menőbbnek ígérkeznek.
A BMW-nél egyébként azt mondják, hogy a kész autó annyira hasonló lesz a koncepcióhoz, hogy elsőre nehéz lesz a kettő között különbséget tenni. Meglátjuk. Konkrét műszaki adatokat egyelőre nem árultak el, ahogy azt sem, hogy mikor érkezhet az első olyan, szériagyártású BMW, ami már a Neue Klasse irányvonal szerint készül.
Forrás: BMW