Nemrég hamvaiból támasztották fel az olasz De Tomaso márkát, majd nem sokkal később megjelent az első újkori modelljük a P72. Ez egy vérbeli szupersportautó, melynek idén nyáron jöhet a pályára szánt testvére, a P900.
Az alapmodellben egy 5 literes V8-as motor dolgozik, amit kompresszorral töltenek, így a rendszer teljesítménye 750 lóerő és 900 Nm forgatónyomaték. Nem titok, hogy a P900-ban jóval feljebb licitálnak a mérnökök és egy 6,2 literes V12-es motorra váltanak. A teljesítményről egyelőre nem tudni, ám a De Tomaso azt ígérte, hogy a pályára szánt autójuk motorja 12 300-as percenkénti főtengelyfordulatra lesz képes, ezzel megelőzve a jelenlegi rekordert (GMA T.50).
Ilyen körülmények között csak úgy dől a kipufogógáz a motorból, ezért egy jól optimalizált és hatékony rendszert kellett összedobni a melegebbik oldalra. Vannak kifejezett tuningkultúrák, ahol a kipufogórendszer minél szebb megmunkálására mennek és ebben a De Tomaso most erős induló. Olyan szövevényes mégis izgalmas csőrendszert álmodtak meg a P900-nak, amit már nyugodtan nevezhetünk pornónak.
A majdnem szimmetrikus rendszer 12 ágat vezet végül egy végső kidörgőbe, aminek valószínűleg tisztes átmérője lesz és az autó hátulján kap helyet hasonlóan a Pagani Zondához. A képek kedvéért narancssárgán megvilágították ezt a részt, hogy úgy nézzen ki, mint egy sugárhajtómű. Azt nem tudni, hogy a világítás marad majd a P900-on is, mint show elem, vagy esetleg a bődületesen sokat forgó V12-es motor hőterhelésétől lesz majd ilyen egy végigveretett pályanap után.
Forrás: Carbuzz