Kiváló vezetési élményt ígér a kitesizett Genesis GV60 Magma
A Genesis nem lassít: sorra mutatják be a látványos koncepcióautókat. Az elegáns Neolunnal egyszerre érkezett a sportos GV60 Magma, a már most is kapható, elektromos GV60 hergelt változata.
A GV60 a márka legkisebb hobbiterepjárója, ami kizárólag elektromos hajtással kapható. A Kia EV6 és a Hyundai Ioniq 5 közeli rokona a többi Genesishez képest lágyabb vonalvezetésű, fiatalosabb külsejű modell.
A tesóiból már készült durva, sportos változat: már egy ideje kapható a Kia EV6 GT, a Hyundai Ioniq 5 N pedig a közeljövőben válik elérhetővé. Most úgy tűnik, hogy a Genesis is ebbe az irányba tart, hiszen minden adott egy erősebb, jobban vezethető változathoz.
A Genesis Magma programjába illeszkedik a GV60 is: a GV80 Coupe Concept, a G80 Magma Special és az X Gran Berlinetta Concept után a GV60 Magma a program negyedik sportos modellje. Ahogy a másik hármat, ezt is rikító narancssárgában mutatták be.
A kedves, visszafogott külsejű GV60-at rendesen kigyúrták: hatalmas szélesítések alatt hordja a széles, 21 colos felniket, amikre pályagumikat húztak. A felniket úgy tervezték, hogy hűtsék az óriási fékeket. A lökhárítókat is sportosabbra cserélték, kapott egy nagy hátsó szárnyat, és a képek alapján az alapmodellnél jóval alacsonyabbra ültették.
A gyártó azt mondja, hogy az alapmodellhez hasonlóan elektromos GV60 Magma nagyon erős lesz, és kivételes vezetési élményt nyújt majd. A teljesítményét egyelőre nem árulták el, de biztosan erősebb lesz, mint a már most sem szerény csúcsmodell, ami 490 lóerőt és 700 Nm-t tud.
Azt sem közölték, hogy marad-e a 77,4 kWh-s akkupakk, vagy ezt a sportos modellben nagyobbra cserélik majd. Mivel az Ioniq 5 N 650 lóerőt tud, és 84 kWh-s az akkumulátorcsomagja, a Genesis GV60 Magmánál is ehhez hasonló adatakra lehet majd számítani. Azt ne feledjük, hogy egyelőre még koncepcióautóról van szó, a szériamodell hivatalos bemutatásáig semmi nem biztos.
Forrás: Genesis