A Mercedes ikonikus G osztálya már 45 éve rója kezdetben a tájakat, napjainkban pedig az elit szállók/éttermek parkolóit. A W463-as második generációja 2019 óta olyan, amilyen, így hát megérett egy faceliftre. De ez a facelift is szokásosan hű maradt a G osztály hagyományaihoz: külsőleg alig, technikában, motorikusan inkább változott, aminek egyesek nem örülnek.
Akkor kezdjük a rossz hírrel: A G 500 új motort kapott, méghozzá egy 3 literes, duplaturbós sorhatost lágyhibrid hajtással. A jó hír, hogy ez "erősebb", mint az előző G 500-as V8-asa és kevesebbet is fogyaszt. A V8-as 421 lóerős volt és 610 Nm nyomatékkal rendelkezett. Az új sorhatos pedig 449 lóerő, viszont max nyomatéka jelentősen kisebb, 560 Nm. De ez már nem 14,7 litert fogyaszt, hanem 12,3-10,9 litert – nem mintha a vásárlóközönségét ez érdekelné.

Viszont nem kell aggódni, az AMG G63 továbbra is 4 literes, duplaturbós V8-cal lesz kapható a maga 585 lóerejével és 850 Nm nyomatékával. A hibridséget viszont nem úszta meg, de így már "csak" 15-16 liter között fogyaszt.
A nyomatékváltóval ellátott, továbbfejlesztett kilencfokozatú automata nagyobb áttételeket biztosít, a 40-60-as nyomatékmegosztású összkerékhajtás pedig alapfelszereltség.
Három mechanikus differenciálzár párosul egy alacsony tartományú terepjáró áttételt kínáló váltóművel. A facelifttel terepszögei (elől 31, hátul 30) és hasmagassága (241 mm) változatlan maradt. Viszont a G Osztály MBUX-a kapott egy Off-Road Cockpit menüpontot, amiben minden terepezéshez szükséges információt láthatunk a 12,3"-es kijelzőn – ez a vásárlóközönség többségének irreleváns.
Külsőleg alig változott a G osztály: új hűtőrác dizájn láthatunk rajta, valamint a lökhárítókat is picit átdolgozták. A képeken látható Hyper Blue Mango kék pedig a színpaletta új szereplője. A beltere is inkább kényelmi/luxus funkciókkal bővült. Ilyen például a hűthető/fűthető pohártartó, a hangulatvilágítássa ellátott szellőzőlamellák, indukciós telefontöltő, valamint egy picit átdizájnolt kormány.
A G63 extraként megkapta a AMG Active Ride Controlt, ami hidraulikus gördülésstabilizátorral és állítható adaptív csillapítással egészül ki a jobb teljesítmény érdekében. Ha valaki ilyet szeretne, annak az AMG Offroad Package Pro csomagját kell kipilálnia.
Az új G-Merci árát részletesen nem közölték. Annyit tudni, hogy az indulóára 122 808 euró, ami forintban 48,6 millió, de a mostani G osztály is 51,5 millióról indul, vagyis hazánkban sokkal drágább lesz – ez a vásárlóközönséget valószínúleg nem zavarja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
