A Toyota a közelmúltban már kiadott néhány kedvcsináló fotót a hamarosan érkező új 4Runnerről. Most hivatalosan is bemutatták a hatodik generációs, teljesen új modellt, ami a 15 éve a piacon lévő, ötödik generációsat váltja.
A 4Runnerre már ráfért a frissítés, hiszen az előző modell alapjai és műszaki tartalma se volt korszerű. Ahogy azt sejteni lehetett, az újdonság a Toyota TNGA-F nevű, alvázas platformjára épül, csakúgy, mint a tavaly bemutatott, új Land Cruiser. Ebből következik, hogy a 4Runner nem egy egységsugarú SUV, hanem rendes terepjáró.
Ahogy az az eddigi képek alapján várható volt, a 4Runner külseje vegyíti a modern és a retró elemeket. A kigyúrtnak és férfiasnak látszó újdonság karakteresebb darab lett, mint a közvetlen elődje, ráadásul a formai megoldásaival a korábbi 4Runnereket idézi.
A nagy, látványos sárvédőívek, a felfelé tolt hátsó ablak, a kaszni arányai, illetve a fényszórók és a díszrács kialakítása miatt az első, a második és a harmadik generációs modelleket se nehéz belelátni. Ehhez hasonló megoldásokat egyébként már korábbi modelleken is láttunk: például az Európában kevésbé ismert Tacomán is voltak a 4Runnerére emlékeztető részletek.
A főleg szögletes elemekből felépülő beltér nagyon hasonlít arra, amit az új Land Cruiserben már korábban megismertünk. Izgalmasabb, mint a korábbi modelleké, és elég modern is, de a laptopnyi, 14 colos központi kijelzőt így is szokni kell. Annak is örülhetnek a leendő tulajok, hogy a 4Runnerbe alapáron belepakolták a Toyota Safety Sense 3.0-t, ami magába foglal rengeteg fejlett vezetéstámogató- és biztonsági rendszert.
A motorpalettán jelenleg egyetlen, 2,4 literes, turbós benzines van, ami 278 lóerőt és 430 Nm-t tud. Opcionálisan rendelhető hibridként is, a rendszerteljesítmény úgy már 326 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 630 Nm. Manuális váltó már semelyik változathoz nem kérhető, minden modellt egy nyolcsebességes automatával lehet megvenni.
Meglepő lehet, hogy nem minden 4Runner összkerekes: az alap a hátsókerék-hajtás, viszont ahhoz jár önzáró differenciálmű is. A hibrid, összkerekes modelleknél a központi differenciálmű is zárható. Az újdonság minden változata maximum 2,7 tonnát vontathat.
A legizgalmasabb 4Runner egyértelműen a Trailhunter: a többinél fickósabb külsejű változatot kemény terepre szánják. A csomag részei a Toyo terepgumik, a sznorkel és az emelt futómű. Az Old Man Emu lengéscsillapítókkal, a több mint 23 centis hasmagassággal és az elöl 32 fokos, hátul pedig 24 fokos terepszögekkel a Trailhunter igen potens terepjárónak ígérkezik.
A hatodik generációs Toyota 4Runner értékesítése 2024 őszén kezdődik, de a pontos árak egyelőre nem ismertek. Akit teljesen érthetően elfogott a birtoklási vágy, annak van egy rossz hírünk: bár erről még nincs konkrét információnk, kicsi az esély rá, hogy a Toyota Európában is árulni fogja a Land Cruiserhez hasonló méretű és tudású 4Runnert.
Forrás: Toyota