A Cybertruck után szabadon: 1305 lóerővel jön a különc Dongfeng pickup
- Különc elektromos pickupot mutatott a Dongfeng a Pekingi Autószalonon
- Futurisztikus külsőt kapott, mely sok elemében hasonlít a Tesla Cybertruckra
- Univerzális elektromos autó platformon van és állítólag 1305 lóerő lesz a kombinált teljesítménye
- Platóból nyitható sátrat, öngyilkos ajtókat és óriási érintőkijelzőt is kapott
Dübörög a Pekingi Autószalon, ahol egyaránt állítanak ki koncepcióautókat és kész termékeket. Nehéz eldönteni, hogy a Dongfeng újdonsága melyik is pontosan, mert pár évvel ezelőtt koncepciónak gondoltunk volna egy ennyire különc pickupot, de a Tesla Cybertruck fényében simán lehet, hogy piacra dobják majd.
Nem nehéz leragadni – inkább ledöbbenni – a formán, de összességében érthető. Az elektromos technológia nagyobb mozgásteret enged a mérnököknek, és ha nincs szükség klasszikus értelemben vett motortérre, akkor nyugodtan lehet egy autónak tömpe orra, még ha szokatlan is. A pickup eleje szinte függőleges, kapott egy Dongfeng logót, alulra egy különös koptatót, oldalra fényszórókat és felülre egy sötét sávot. Ez nemcsak nappali menetfényként szolgál, de képes különböző grafikákat is megjeleníteni, pont, mint hátul.
Bár külsőre nagyon hasonlít a Cybertruckra, valószínűleg nem rozsdamentes acélpanelekkel vonták be, ráadásul a Dongfeng mérnökei kaptak reszelőt, így nincsenek olyan szigorú élei. Sokkal szembetűnőbb elemek a küszöbből lenyíló fellépők, a platóról kinyitható sátor vagy a tetőn elhelyezett tároló, mely további LED fényeket kapott. A futurisztikus pickup felnijeire aero dísztárcsákat és mélyen bordázott terepgumikat szereltek, ebből feltételezhető, hogy az épített úton túlra is gondolkodtak a mérnökök.
Vélhetően mégis az úton lesz a legijesztőbb látvány egy ilyen Dongfeng pickup, hiszen a kínai márka univerzális EV platformjára épül és 1305 lóerős teljesítményt ígérnek neki. Ez nemcsak az autó mivoltához képest rengeteg, de erősebb, mint a csúcs Cybertruck kivitel – a CyberBeast.
Az autó elejében kialakítottak egy kisebb csomagtartót (frunk), de nem a klasszikus értelemben, sokkal inkább olyan, mint egy nagy kesztyűtartó. A beltérbe is furcsa bejutni, hiszen hátul öngyilkos ajtókat alkalmaztak és mindenhova keret nélküli ablakokat szereltek. Belül egy szögletes kormány, futurisztikus ülések és egy a műszerfalat teljes szélességében átérő kijelző fogad. Az autó ezen részéből egyébként feltételezhető, hogy ez egyelőre koncepció, de nem lehet messze a gyártáskész állapottól.
Forrás: Carscoops