Napi restomod: klasszikus Toyota Land Cruiser elektromos hajtáslánccal
- Restomod átépítéseket csinál az angol Inverted műhely a '60-as évek ikonikus Toyota terepjárójából
- Kétféle villanymotor közül választhatunk, az autó lehet 215 vagy akár 320 lóerős is, előbbinél meghagyják a kézi váltót
- 53 kWh-s akkumulátor kerül az autóba, amivel az elméleti hatótáv 241 kilométer
- Az autó nagymértékben személyre szabható a rendelés során
Egyre több klasszikus autót vesznek elő azzal a céllal, hogy a mára már elavult technikát modern, elektromos hajtással helyettesítsék. Létezik elektromos restomod Fiat 500, Porsche 911, Range Rover és most már Toyota Land Cruiser is.
Utóbbit az angliai székhelyű Inverted műhely készíti – sőt, a Range Rovert is – a Land Cruiser FJ40 szériát alapul véve. A '60-as évek klasszikus terepjáróját mindenek előtt az utolsó alkatrészéig szétszedik, ezt követően felújítják és összerakják. A projekt során kiszórják a belső égésű motort és annak minden tartozékát, helyette modern villanymotor kerül beépítésre. Nem is csak egy, hanem két opciónk van a teljesítményszintet illetően, illetve a hajtás kialakításába is van beleszólásunk.
Az első opció, hogy az FJ40 Land Cruiserbe egy 215 lóerős villanymotort építenek az eredeti blokk helyére, ez 339 Nm nyomaték leadására képes. Ha ezt az opciót választjuk, akkor az autóban meghagyják a manuális váltót és a kapcsolható összkerékhajtást. Ha még többet szeretnénk, akkor választhatunk Tesla-féle villanymotort, mely már 320 lóerőt ad le, mellette pedig 420 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Ebben az esetben viszont kihagyják a képletből a kézi váltót és állandó összkerékhajtás lesz a kapcsolható helyett.
A működésért egy 53 kWh-s akkumulátor felel, mellyel a restomod FJ40 Land Cruiser 241 km megtételére képes – bár arról nem írnak, hogy ezt melyik villanymotorral tudja. Ez ma már nem egy nagy hatótáv, ám ne felejtsük el, hogy ez egy hobbiautó, nem utazó. Ráadásul nem is tölt olyan lassan, 20-ról 80 százalékra 25 perc alatt felér, ha kihasználjuk a 75 kW-os maximális töltési teljesítményt.
Egy ilyen építés során csak egy lehetőség, hogy az autót tökéletes gyári állapotára újítják fel, van egy rakás lehetőség módosításokra. Kezdve a megerősített alvázzal, az Old Man Emu futóművel vagy a Toyota, esetleg Wilwood tárcsafékes rendszerrel. Választhatunk alapnak kombi vagy pickup felépítményű Land Cruisert, illetve eldönthetjük, hogy rövid (FJ40), közepes (FJ43) vagy esetleg hosszított (FJ45) autóból dolgozzanak az Invertednél.
Lehet teljesen egyedi a külső fényezés és a beltérben is bőven akad opciónk személyre szabni az öreg terepjárót. Választhatunk jó minőségű bőr kárpitokat, egyedileg kialakított középkonzolt és még kemény- vagy szövettetőt is. Az autót az átalakítás során több ponton modernizálják, kerülnek bele LED-es fényszórók, jó minőségű hangszórók, érintőkijelzős fejegység Apple CarPlay funkcióval, tolatókamera, klíma és még napestig sorolhatnám. Ez persze egy elég húzós buli, az átalakított FJ40 különféle extrák nélkül 195 000 fontról, átszámítva 88,7 millió forintról indul.
Forrás: Carscoops