76 másodpercenként készül egy "Porsche-verő" Xiaomi
- A Xiaomi az okostelefonok után az autógyártással is megpróbálkozik, az alkalmazott technológia alapján komoly esélyük van a sikerre.
- Az SU7-es eddig ismert ára (később egyéb modellváltozatok is érkeznek) a Model 3-énál is alacsonyabb, köszönhetően az innovatív gyártástechnológiának.
- A gigacasting, azaz az órisái, 9100 tonna nyomásra képes présgépek révén jelentősen egyszerűbben, gyorsabban és olcsóbban készülhetnek az autók.
- A Xiaomi igyekezett a megoldás hátrányát, a drága javíthatóságot is orvosolni.
Az autóipar új csodafegyvere a gigacasting: a Tesla által ismertté tett technológia lényege, hogy a padlólemez számos, 50-100 alkatrészét óriási présgépek segítségével alig néhány darabra redukálják. Korábban a Toyota és a Hyundai-Kia is bejelentette, hogy adaptálja a megoldást, őket beelőzve most a Xiaomi osztott meg részleteket a SU7 nevű típus gyártásáról, ami nagyban támaszkodik a gigacastingra.
Az okostelefonokat gyártó vállalat pár éve szállt be az autóiparba, komoly specifikációival rögtön az első, SU7 (Super Ultra 7) nevű modelljük meglepett mindenkit, egyben megmutatta az autóipari aspirációit feladó kütyügyártó Apple-nek, hogy igenis sikerülhet a termékdiverzifikáció.
A Xiaomi a Haitian nevű céggel közösen fejlesztette a rendszert, ám ennek csak egy részeleme a Xiaomi Super Die Casting 9100T prés: a teljes rendszer 60 gépből, autonóm, lidarral tájékozódó robotokból és 433 részfolyamatból áll. Az eredmény: az SU7 padlólemezének hátsó része a normál esetben 72 darab helyett egy darabból áll, 840 hegesztést spórol meg így a cég, ami 45 százalékkal csökkenti a gyártási időt: 100 másodperc alatt kész az elem.
Nemcsak a gyártás, de az autó szempontjából is előnyös a megoldás: 17 százalékkal könnyebb így a teljes alkatrész, ez nagyobb hatótávra fordítódik le, 2 dB-lel csökken a menetzaj és a várható élettartam is 2 millió kilométerre nő. A gigacasting elleni elsődleges érv az ütközések utáni javíthatóság, a Xiaomi erre egy háromlépcsős, törés elleni felépítést dolgozott ki: kis és közepes erejű balesetnél az "ütközésgátló rudat" (hogy ez pontosan hogyan működik, arról nem esett szó), és a gyűrődő zónákat kell cserélni.
A gyártástechnológiának köszönhetően óránként 40 darab SU7 készülhet, emellett az autó ára is alacsonyan tartható: az SU7 alapverziója 10 százalékkal olcsóbb a Tesla Model 3-nál, 216 ezer jüan (~11 millió forint), 15 milliónyi jüanért pedig már 663 lóerő és a CLTC szerint 800 kilométeres hatótáv jár. Az autóra egyetlen nap alatt 88 ezer rendelés érkezett.
Forrás: CarNewsChina