Minden egyes eladott elektromos autóján 35,8 milliót bukik a Ford
- Hatalmas veszteséget hoz az elektromos autók gyártásával és fejlesztésével foglalkozó iparága a Fordnak
- A 2024 első negyedéves bevételük 1,3 milliárd dollár volt, nagyjából ennyit vittek el veszteségként az elektromos autók
- A Ford haszongépjárművei kompenzálják ki a hatalmas veszteséget és a személyautós részleg is elég jó eredményeket produkál
- A keresletcsökkenés állhat a hátterébe annak, hogy lassul a Ford elektromos autók fejlesztésének megtérülése, lassítottak is a gyártáson
Egészen jó volt a Ford első negyedéve, hiszen újabb 1,3 milliárd dolláros, átszámítva 456 milliárd forintos nettó árbevételt termeltek ki. Ez az érték lehetne még magasabb is, hiszen a vállalat egyik ágazata egyelőre súlyos veszteséget termel neki, amit más ágazatok kompenzálnak. Működtetése azonban egyelőre elengedhetetlen, hiszen az elektromos autó gyártásról van szó és vannak olyan piacok, amiktől elesik, hogy ha nincs jelen a kategóriában.
Nem is apró veszteségekről van szó, a Ford annyit bukott az elektromos autóknak szánt ágazatán – amit Model e-nek nevez – amennyi a vállalat nettó árbevétele volt. Ezek alapján a Bloomberg nevű lapnál számolták ki azt, hogy a Ford minden egyes eladott elektromos autóján nagyjából átlagosan 100 000 dollárt, átszámítva 35,8 millió forintot bukik. Ez egy ekkora vállalat számára a későbbi célok elérésének érdekében szinte aprópénz, de átlag fogyasztói szemmel felfoghatatlan összeg. Főleg annak fényében, hogy a Ford az F-150 Lightningból, E-Transitból és Mustang Mach-E-ből összesen 20 223 darabot adott el. Ezek közül utóbbi autó volt a legsikeresebb, hiszen abból 9 589 talált gazdára 2024 első negyedévében.
Mindent tud, csak a lényeget nem eléggé
A Mustang Mach-E hátsókerékhajtással, a nagyobb akkumulátorral két tonnányi bátorság a Fordtól. Kár, hogy az ígért hatótávolsága hiú ábránd.
Érdemes ezt a számot összehasonlítani a márka legnépszerűbb modelljének számító F-150-nel, melyből azonos időszakban 152 943 darabot adtak el. Ennek fényében nem meglepő, hogy a Ford villanyautós veszteségeit a Ford Pro, azaz a kereskedelmi célú járműveket gyártó ágazata kompenzálta. E mellé még érdemes odacsapni a Ford Blue részleget, mely a belsőégésű motoros és hibrid személyautókkal foglalkozik, ott 900 millió dolláros, átszámítva 322,1 milliárd forintos nyereséget termelt a vállalat.
Az elektromos autós ágazat veszteségében több tényező is közrejátszik. A fejlesztések költsége esélyes, hogy egyelőre nem térült meg, illetve jelentősen csökkent az elektromos autók utáni érdeklődés a piac részéről. Emiatt a Ford nemrég lassította a gyártást és több beszállítóval is egyeztetett a megrendelések csökkentéséről. Ezen felül próbálnak optimalizálni, hogy minimalizálják a Model e veszteségeit, amíg az el nem kezd bevételt termelni.
Forrás: Motor1

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
