- A Kamaz terepjáró busza már két éve bemutatkozott, de eddig nem érkezett rá megrendelés.
- A Kamaz 6250-est, kínai, orosz és amerikai motorral is lehet rendelni.
- A Gazpromnak 300 buszt kellene lecserélnie, Kamaz 6250-esre.
Még 2022-ben mutatta be az orosz állami teherautógyár, a Kamaz 43502 alapjaira épített, 4x4-es, terepjáró busz prototípusát, amelyet a Gazprom igényei alapján fejlesztettek ki. A gázipari óriásvállalat most 32 darabot rendelt a 6250-es buszból, amelyeket a Kamaz Nabarezsnye Cselnijben lévő üzemében szerelnek össze.
A Kamaz 6250-es szakít a hagyományos autóbusz kialakítással. Mivel a terepjáró busz egy sorozatban gyártott teherautó alvázára épül, ezért a hajtást a jármű orrába helyezték el. A Gazprom által rendelt buszokba a kínai eredetű, sorhatos, 7,5 literes, 290 lóerős Weichai LNG motort szerelnek, amelyhez a szintén kínai Fast Gear, hatfokozatú automata váltóját kapcsolják. A 6250-est a dízel Cummins ISB motorcsaládjával, illetve a Kamaz-667-es CNG motorjával is lehet rendelni. Azonban sebességváltóból csak a Fast Gear különböző változatai érhetők el a buszhoz.
A jármű vázszerkezete, acélötvözet zártszelvényekből áll, amelyre kompozit külső elemeket erősítenek. A 6250-esnek, jelenleg egyetlen karosszériaváltozata van, de azt számos kiegészítővel tuningolható. Például a hátfalra szerelt pótkerékkel, tetőcsomagtartóval, vagy ködlámpákkal.
A Kamaz 6250-esben alapesetben 32 ülőhely van, de rendelhető mobil műhely és tárgyalóbusz kivitelben is. Az utasülések egy részének kiszerelésével a jármű átépíthető személy- és áruszállító kivitelűre. Ez utóbbi esetben már csak 23 utas foglalhat helyett a járművön.
A Gazprom tervei szerint, az elkövetkező években, az összes öreg, busznak átépített teherautóját (amelyeknél a gyári teherautó fülke mögé van építve egy buszbódé), Kamaz 6250-esre cserélik. Ez minden bizonnyal el fog tartani egy darabig, ugyanis több mint 300 olyan busza van a cégnek, amelyeket le kellene cserélnie. Hogy mennyibe kerül egy Kamaz 6250-es, arról nincs információ, valószínűleg nem olcsó, ugyanis a Kamaz várakozásaival ellentétben, eddig az egyetlen megrendelő a Gazprom.