- Megjelent a BMW 1-es szériájának negyedik generációja
- Az új 1-es széria legerősebb verziója, az M135 gyengébb, mint az előző generációé
- Négy motorral lesz választható, amiből kettő a BMW 48 voltos lágy hibrid rendszerével egészül ki
- Az autót idén októbertől kezdik értékesíteni
Negyedik generációjába lépett a BMW 1-es sorozata, ami méretnövekedéssel és bizonyos verzióban teljesítménycsökkenéssel járt, illetve magával hozta a gyártó jelenlegi stílusjegyeit. A hűtőmaszk nem lett nagyobb, viszont az X2-eséhez hasonlóan élesebb vonalak jellemzik, amiben a rácsok függőlegesen és átlósan is megjelennek.
Viszont a legszembetűnőbb változást fényszórója kapta. Az autó homlokfelülete sokkal kisebb lett, ami miatt a kabin felé nagyobb szögben emelkedik a motortér, amitől az egész autó eleje olyan, mint egy macska, amit éppen erősebben simogatnak a fején. De a szerkesztőség két másik tagja szerint olyan, mint egy nyúl. Máté szerint fura nyúl, Kristóf szerint mérges.
Viszont az új BMW 1-es széria 42 milliméterrel hosszabb (4361 mm) és 25 milliméterrel magasabb (1459 mm) elődjénél, viszont szélessége maradt 1,8 méter.
Oldalprofilja csaknem érintetlen maradt, ahogy a hátulról is könnyen felismerhetők benne az előző generáció vonásai. Új formát kaptak a hátsó lámpák, amikben ugyanúgy a vertikális vonalak dominálnak, illetve frissült a féklámpa dizájnja is.
Az új 1-es BMW egyelőre négyféle motorral lesz elérhető, ebből kettő dízel. A 118d kétezres, négyhengeres motorja nem kap lágy hibrid hajtást, míg a 120d igen. A benzines 120 egy lágy hibrid, háromhengeres 1,5 literes motort kap, míg a csúcsok csúcsát az M135 xDrive jelenti.
Az M135-nél a vertikális/átlós hűtőrácsokat horizontális váltja, a kipufugóvégeket nem rejtegetik, nagyobb szárny van hátul, valamint a lökhárítók is sokkal sportosabbak. A lényeg viszont hogy a kétliteres, négyhengeres benzinmotorja 300 lóerős és 400 Nm nyomatékkal rendelkezik. Ez visszalépés, ugyanis a kifutó modell 306 lóerős és 450 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik. További szomorú hír, hogy csak Európában 300 lóerős az M135, mindenhol máshol 317.
Az új M135 csak összkerékhajtással kapható, amihez egy duplakuplungos, hétsebességes Steptronic váltó társul, így a 0-100-at 4,9 másodperc alatt éri el - egy tizeddel lassabban, mint elődje.
A 10,25 "-os műszeregységgel egybevont 10,7"-os központi kijelzője és kormánya ugyanúgy az X2-esből lehet ismerős, mint a középkonzol. Viszont a műszerfal letisztult modern dizájnt kapott, ami már kevésbé emlékeztet az elköszönő 1-es szériára. A bőr huzatot újrahasznosítottal helyettesítették, és elérhető extra lett a masszírozós ülés. Csomagtartója nem éppen öblös, 380 literes (300l a 120 és 120d esetében), ami 1200-ra bővíthető, ha lehajtjuk az üléseket.
Alapból 17 colos felni jár az autóhoz, míg az M Sportokhoz 18-as, de aki szeretné, 19-est is választhat. Összesen kilenc fényezéssel lesz kapható, de ott van a BMW Individual is, amivel a lehetőségeink végtelenek.
A BMW 1-et elsősorban hazai piacra építik, amit a Japán követ, ugyanis ezen két országban fogy a modellből a legtöbb. A leipzigi gyárban készül és az értékesítése idén októberben indul. Árat még nem tudni, de viszonyításként, hazánkban a mostani generáció 12,3 millió forinttól kapható.