- A terepjárók, az elektronika és az elektromotorok együttesen növelik az autók súlyát, így az új autók átlagos tömege 2023-ban 1,7 tonna.
- Az egy tonna alatti autók száma csökkent, 2023-ban mindössze két modellsorozat volt ilyen (Mitsubishi Space Star és Suzuki Ignis).
- A nehéz SUV-k és luxusautók népszerűsége nő, miközben az elektromos autók akkumulátorai még tovább növelik az autók tömegét.
Egyre nehezebbek az autók, amit a crossover/SUV-k térhódítása, a villanyautók elterjedése csak tovább súlyosbít, így az új autók tömege átlagosan 1,7 tonna körüli volt 2023-ban, írta a Der Spiegel.
Emiatt pedig az egy tonna alatti új autók száma is egyre kisebb. A szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság (KBA) adatai szerint csak két modell van, ami még a bővüs szám alatt van. A Mitsubishi Space Star (ami jelenleg a legolcsóbb új autó Magyarországon) 954 kilóval és a Suzuki Ignis 971 kilóval. Tavaly előtt még négy modell volt, ami egy tonna alatt volt, tíz éve pedig 15.
Kezdem látni a terepjárót
Sosem fogjuk megtudni, mennyi fogyna igazából, mert csak évi 600 fér fel a Magyarországra tartó hajóra.
A spektrum másik oldalán, azaz a három tonnánál nagyobb tömegű személyautókból már három van: a legnehezebb a Cadillac Escalade 3472 kilogrammal, amit a Mercedes Maybach követ 3027 kilogrammal, majd az Ineos Grenadier következik 3002 kilogrammal. Mindhárom járműből együttesen alig több mint 1000 darab került forgalomba Németországban.
A KBA szerint 2023-ban egy új autó átlagos súlya Németországban 1696 kilogramm volt. Ebben azonban benne vannak a lakóautók és haszonjárművek is, amelyek mintegy 50 kilóval növelik az átlagot. 2013-ban az átlagsúly még 1475 kilogramm volt.
Ennek több oka is van. Először is, egyre népszerűbbek az SUV-k, amelyek nagyobbak a szedánoknál/kombiknál, emiatt alapból nehezebbek. A különböző biztonsági és kényelmi rendszerek (amelyekből egyesek kötelezők) is növelik az autók tömegét, valamint a hibrid és elektromos autók elterjedése is növeli az átlagos. Alacsony tömegű kisautót pedig már kimondottan nehéz gyártani nagy árrés nélkül, ezért nem is próbálkoznak vele.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
