- A Tesla eladásai csökkentek a kínai adatok szerint.
- Közben a BYD növekedést ért el.
- A Nióra sem lehet panasz.
Ellentétes eredménnyel zárták az első félévet a villanyautópiac meghatározó szereplői. A Tesla Kínában gyártott autóiból 24,2 százalékkal kevesebbet adott el idén júniusban, mint 2023 hatodik hónapjában. Ezzel 71 ezer darabra csökkenhetett az értékesítés – idézte a Reuters a kínai személyautó-gyártók szövetségének adatait. A Model 3 és a Model Y értékesítése 2,2 százalékkal csökkent májushoz képest.
Eközben a BYD, amely nem csupán tisztán elektromos autókat gyárt, hanem konnektorból tölthető – plug-in hibrid – modelleket is, 35,2 százalékkal, 340,2 ezerre növelte eladásait júniusban az egy évvel korábbihoz képest.
A júniusi adatoknál fontosabb, miként alakultak második negyedéves értékesítések. A Reuters számításai szerint a BYD összesen kicsit több mint 426 ezer villanyautót értékesített 2024 áprilisa és júniusa között. Ez 12 ezerrel kevesebb lehet, mint amit szintén a hírügynökség becslése alapján a Tesla adhatott el ebben az időszakban. Várakozások szerint a Tesla 6 százalékos lemorzsolódásról ad majd hírt hivatalos beszámolójában az egy évvel korábbihoz képest.
Ugyanakkor lehet, hogy ez a várakozás túl optimista. A Barclays bank elemzői például úgy vélik, hogy az amerikai autógyártó értékesítése 11 százalékkal zsugorodhatott az idei második negyedéven 2023. április- júniusához képest. Ebben az esetben jó eséllyel át kell engednie a villanyautó-gyártók listáján az első helyet kínai versenytársának.
A Nio startup a hírek szerint „nagyot ment’ az elmúlt negyedévben. Eladásai több mint kétszeresükre emelkedve elérhették az 57,3 ezer autót. Kínában az úgynevezett új energiával hajtott autók (sima hibridek, konnektorból tölthető hibridek, elektromos autók) értékesítése idén májusban a teljes újautó-piac 46,7 százalékát fedte le – derült ki az autószövetség adataiból.