- Még 2016-ban levágta egy férfi ujját egy BMW X5 softclose ajtaja
- A férfi ujját nem lehetett visszavarrni, beperelte a bajor márkát
- Szerinte a BMW rendszere nem biztonságos, kellene bele egy biztonsági elektronika, mint az elektromos ablakemelőknél
- A BMW szerint az autó használati utasításában szerepel, hogy nem szabad ujjakat hagyni az ajtó és a váz között, amikor a softclose behúz
- A hosszas per után a bíróság 1,9 millió dolláros kártérítést ítélt meg a sértettnek
Bosszantó, amikor a technológia nem úgy működik, ahogy mi szeretnénk, de 2016-ban a New York-i Godwing Boatenggel különösen csúnyán elbánt egy automata zárszerkezet. Akkor új BMW X5-öse B-oszlopát támasztotta enyhén nyitott ajtó mellett, miközben beszélgetett. Az ajtó lassan rácsukódott a hüvelykujjára, és nem állt meg, hanem a softclose rendszer (ld. keretes írás) behúzta zárt állapotra.
Bugsy majdnem vega lett
X5-ös, zöld rendszámmal?! Persze, simán. Már csak az a kérdés, jó lesz-e valamire a zöld rendszám.
A szervomotornak volt olyan ereje, hogy levágja Godwing ujját, ezt követően pedig nem akart kinyílni az ajtó. Miután kiszabadították, kórházba ment, de már nem tudták visszavarrni az ujjat, mert az ajtó túlzottan roncsolta azt.
De mi az a softclose?
A softclose rendszer elég régóta velünk van, de sokáig főleg csomagtartóknál alkalmazták, később luxus és prémium autóknál elkezdték ajtókhoz is szerelni. A lényege, hogy miután belöktük az ajtót a helyére, egy szervómotor húzza be azt zárt állapotba, nem kell erőből bevágni.
Bár talán rá lehet mondani, hogy kíméli a technikát egy ilyen rendszert, valójában nincs sok értelme. Ahogy egy átlag autó is kibír szinte végtelen ajtócsapkodást, valószínűleg a prémium terméknek sem okozna gondot, de a softclose-zal könnyebb villogni.
A férfi beperelte a bajor gyártót, mert szerinte több probléma is van a softclose rendszereikkel. Szerinte eleve szükség lenne egy olyan biztonsági megoldásra, mint az elektromos ablakoknál. Ott ha az emelőszerkezet ellenállást érzékel, akkor leáll és leereszti az ablakot a sérülés elkerülése érdekében. Mindemellett Godwing szerint a BMW softclose rendszerei már régóta hordoznak magukban biztonsági kockázatot.
Ezzel szemben a gyártó azzal védekezik, hogy a rendszereik jól működnek, és a konkrét ügyben érintett autón sem találtak hibát. Arra hivatkoznak, hogy a használati utasítás szerint nem szabad az ajtó és a váz között hagyni az ujjunkat, amikor az ajtó (vagy csomagtérajtó) csukódik.
Az ügy hosszú ideje húzódik, csak most született hivatalos ítélet. A végeredmény érdekes, hiszen a bíróság igazat adott Godwingnek, miközben a BMW-t nem találta hibásnak. Ennek ellenére 1,9 millió dollár, átszámítva 690 millió forint kártérítés megfizetésére kötelezte a bajor gyártót az áldozat részére. A BMW egyelőre nem kommentálta az ítéletet, és az sem tiszta, hogy fizetnek-e majd Godwingnek.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
