- A Toyota 2025-ben a Haas partnereként visszatérhet a Forma–1-be.
- A japánok jelenleg is tárgyalnak az amerikai csapattal.
- A felek között kezdetben csak jelentős szponzori megállapodás lenne, de ezt később technikai együttműködés követné.
A Toyota 2002 és 2009 között egyszer már szerencsét próbált a Forma–1-ben, de végül futamgyőzelemig sem jutott. A Formula.hu exkluzív információi szerint a japán gyártó szeretné befejezni, amit elkezdett, és akár 2025-től visszatérne a Forma–1-be.
A Toyota nem egyedül, hanem Haas csapattal összefogva, fokozatosan érkezne a királykategóriába. Állítólag 2025-től a gyártó átfogó szponzori megállapodás keretében még csak a nevére venné a csapatot, az autó építésébe még nem kapcsolódnának be. Később azonban szorosabbá válna az együttműködés, így a jövő Haasait részben vagy akár egészben a Toyota versenyrészlege, a Gazoo Racing készítené. Hosszútávon még az sem elképzelhetetlen, hogy a Toyota végül teljes egészében átveszi a Haast. Sőt! A japánok idővel saját motorprogramot indítanának, de ennek lehetőségét még most is vizsgálják.
Bár a felek jelenleg is tárgyalnak – semmire sincs tehát garancia –, a fent leírtak több korábbi történést és pletykát is más megvilágításba helyeznek.
Gene Haasról, az amerikai csapat tulajdonosáról a szezon legelején elterjedt, hogy az istálló eladását fontolgatja. Bár ezt hivatalosan sosem erősítették meg, elképzelhető, hogy a 71 éves üzletember szívesen venné egy ilyen jelentős partner érkezését.
Mindemellett az F1-es paddockban már kész tényként kezelik, hogy az Alpine-tól év végén távozó Esteban Ocon a Haas kötelékében folytatja. Bár értelmetlen döntésnek tűnhet egy jelentős költségvetéssel rendelkező gyári csapattól a mezőny egyik legszegényebb formációjához igazolni, a Toyota érkezésével pillanatok alatt változhat a helyzet. Elképzelhető tehát, hogy Ocon már tud valamit.