Kiderült a Fiat Grande Panda ára és bemutattak egy Fiat 500-at is
- 125. születésnapját ünnepli a Fiat.
- Az eseményen bejelentették, hogy a legolcsóbb Fiat Grande Panda 20 ezer euró lehet.
- Bemutattak egy új Fiat 500-at, amit a Giorgo Armanival készítettek közösen.
Idén lett 125 éves a Fiat, amit a gyártó a napokban ünnepelt. Az eseményen magasztosan beszéltek a márka jövőjéről és céljairól, valamint elárulták a Grande Panda várható árát. A szokásokhoz híven pedig bemutatták a sokadik különleges, kollaborációs Fiat 500-at.
Az idei év ünnepléssel telített a Fiatnál. Az Abarth nemrég ünnepelte egy különleges kiállítással a 75. születésnapjukat, a Fiat pedig idáig a 125. megünneplésére készült. Ők ugyan nem vonultatták fel a múltjukat (csak a Fiat múzeumban nyílt egy új kiállításuk), helyette a jövőjükről beszéltek, vagyis egy tipikus cégünnepély volt pezsgővel, jó kajákkal, felsővezetők örömkönnyes beszédeivel. Ez még hírnek karcsú, ezért szót ejtettek az egyik jövőbeli nagy dobásukról, a Fiat Panda új generációjáról, a Grande Pandáról.
A furcsa, futurisztikus, de jópofa külsejű Grande Panda nem vesztette el a Panda lényegét tehát, hogy pici, praktikus és olcsó legyen. A tisztán elektromos Grande Panda ugyanis 25 ezer euróról, vagyis 9,8 millió forintról indul, míg a hibrid csak 23 ezer euróba, vagyis 9 millió forintba kerül.
A Fiat Panda legújabb változatának teljesen elektromos meghajtású változata 25 ezer euróba, azaz kevesebb mint 10 millió forintba for kerülni – mondta Olivier Francois, a Stellantishoz tartozó Fiat vezérigazgatója az ünnepségen.
A 3,99 méter hosszú autó villanyos verziójában egy 44 kWh-s akkumulátor foglal helyet egy 83 kW-os (113 lóerő) elektromotor társaságában. A WLTP-hatótáv 311 km, ami egy városi cirkálónak megfelelő. A hibrid hajtásláncról nem esett szó, de valószínűleg a Fiat 600-ban is megtalálható 1,2-es motorral szerelt lágyhibrid lesz benne.
Az eseményen megjelent a Stellantis vezérigazgatója Caros Tavares és elnöke, John Elkann is, ami nem igazán meglepő, ám az már annál inkább, hogy az olasz kormány ipari minisztere, Adolfo Urso is tiszteletét tette.
A római vezetés ugyanis az elmúlt hónapokat az autógyártó szapulásával töltötte, azzal vádolva a céget, hogy francia érdekeket szolgál szemben az olaszokéval. Arra utaltak, hogy a Renaultban van állami tulajdonrész, míg a Fiatban nincs, ezért a Stellantis el tudja vinni az olasz márka új modelljeinek gyártását külföldre. Urso most is odabökött a cég vezetőségének.
„Nem szabad beérnünk azzal, hogy Olaszország egy autómúzeummá válik” – jegyezte meg minden bizonnyal arra utalva, hogy az új Pandát nem olasz földön, hanem Szerbiában fogják gyártani.
Ez lesz az első modellje a Fiat megújuló kisautó-palettájának, amelynek autóit évente egyet bemutatva 2027-ig dobnak piacra. Lesz köztük egy pick-up, egy fastback és egy kis SUV, amely házon belüli versenyt folytathat a Renault-hoz tartozó Dacia Dusterével.
Valamint nincs Fiat esemény valamilyen különlegesebb Fiat 500 bemutatása nélkül. Most a Giorgio Armani ruhamárkával lett egy kollaborációs 500e-jük, akikkel utoljára 2020-ban tervezetek közösen egy Fiat 500-at. Az autó sötétzöld vagy Greige szürkés bézs fényezéssel kapható. A legfeltűnőbb eleme mégis a felnije, amiben fellelhetjük a GA logóját. A beltér is hasonlóan kifinomultabb egy sima 500-asnál. A limitáld kiadás fullextrás, üvegtetővel és faberakással felszerelt. A GA 500 minden országban elérhető lesz, bár azt nem részletezték, hogy hány darabot gyártanak belőle, ahogy azt sem, hogy mennyibe fog kerülni.