MKIF: Javuló tendencia a közlekedésben, de van hova fejlődni
- Az elmúlt két évben javuló tendenciát mutat a közlekedés, de még van hova fejlődni.
- A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. igazgatója szerint ebben a kampányaik is segíthettek.
- Az MKIF igyekszik olyan időszakban dolgozni, amikor nem zavarja a forgalmat, de a biztonságos közlekedés a sofőrökön is múlik.
- Átlagosan minden második héten van olyan baleset, amiben érintettek a vállalat dolgozói, vagy minimum MKIF-es járművek, ütközéselnyelők sérülnek meg.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csaknem a fennállásuk óta igyekszik edukatív kampányokkal biztonságosabbá tenni a közlekedést. Ebbe tartozik a Megáll az ész, a retró rovat vagy a Be Safe videósorozatuk. Az MKIF Zrt. igazgatója elmondta, hogy hivatalosan nem vezet statisztikát a balesetekről, ez a rendőrség és a KSH feladata, de a társaságuk eddigi adatai szerint van egy javuló tendencia a közlekedésben.
Figyelmetlenségből megcsúszott, túlkorrigált és átesett a szembe oldalra egy autós az M1-esen
Egy másik autós pedig megcsúszott a teljesen egyenes szakaszon és mind a két szalagkorlátot megkóstolta.
De sajnos így is előfordulnak balesetek. „A nálunk nyilvántartott nem hivatalos adatok szerint a legtöbb baleset az általunk üzemeltetett pályán a követési távolság be nem tartásából, a forgalmi sáv szabálytalan változtatásából, valamint a figyelmetlen és gondatlan vezetésből adódik” – mondta Szimicsku László a Magyar Építőkkel készített interjújában.
Viszont az is előfordul, méghozzá nem egyszer, hogy az autóból kiszállva történik baleset. Tavaly három ilyen halálos baleset történt csak Gödöllőnél. „2023-ban volt olyan negyedév, amikor három olyan halálos baleset is történt az M3-as autópályán Gödöllő térségében, ahol úgy vesztette életét valaki, hogy már nem az autóban tartózkodott: kereket cserélt és elsodorták, vagy egy kisebb koccanás után szállt ki a kocsijából a belső sávban, és ott ütötték el.” Szimicsku hangsúlyozta, hogy ha valaki megálló autóval, akkor a lehető leggyorsabban vegyen fel egy láthatósági mellényt és menjen a korláton kívülre.

A kampányokkal kapcsolatban az igazgató kifejtette, hogy halálos baleseteket kegyeleti okokból nem szoktak videón közölni. Ugyanakkor két esetben részben kivételt tettek a téma kiemelt fontossága miatt. „A baleset pillanatát itt sem mutattuk meg, csak az oda vezető eseményeket és a következményt. Az egyiknél egy úgynevezett fantom dugó okozott ráfutásos balesetet, ami azt jelenti, hogy minden valós ok nélkül belassul egy autópálya forgalma, extrém esetben akár le is állhat, így alakul ki egy balesetveszélyes helyzet. A másik alkalommal pedig az okozott bajt, hogy egy halálos kamionbaleset után a másik, szembejövő oldal két sávjában az autósok lelassítottak. Fotóztak és videóztak, emiatt minden valós ok nélkül 8 kilométeres dugó alakult ki.”
Ha lehet, az útkezelők éjszaka dolgoznak
Az interjúból kiderült, hogy az MKIF tavaly 400 helyszínen dolgozott és idén is több száz helyen lesz országszerte munkavégzés. Ahol tehetik, a biztonság és a forgalom zavartalansága miatt éjszaka végzik a munkát. Viszont sok esetben ez sem elegendő, ugyanis pár hete egy külföldi sofőr elaludt a volán mögött és totálkárosra törte az egyik növényvágó gépüket Lébénynél. Az igazgató hozzátette, hogy ekkor egy kollégájuk sem sérült meg.

Az MKIF csaknem két éves fennállása óta egyik kollégájuk sem szenvedett halálos balesetet – ellenben a Magyar Közúttal, akik 2000 óta idén vesztették el 22. közútkezelőjüket munkavégzés közben. Szimicsku viszont hozzátette, hogy átlagosan minden második héten van olyan baleset, amiben érintettek a vállalat dolgozói, vagy minimum MKIF-es járművek, ütközéselnyelők sérülnek meg. „Az elmúlt két évben sajnos már tíz kollégám került kórházba. Őket is hazavárják, nekik is van családjuk…”
Halálra gázoltak egy útkarbantartót Nagykálló mellett
2000 óta ez a 22. ilyen eset.
Az interjú során az igazgató részletezte, hogy kollégái feladati közé tartozik egyebek között a burkolati jelek festése, a táblák cserélése, a növényzet gondozása, az utak tisztán tartása (beleértve a szemétszedést, korlátmosást, söprést), de a sérült szalagkorlátok javítása is az ő rezortjuk – ebből az első fél évben eddig 10 kilométernyit kellett cserélni.
Valamit valamiért
Az igazgató szerint a biztonságos közlekedésnek két feltétele van: „Az egyik a biztonságos útfelület, amin jól lehet haladni; a másik pedig maga az autó, a sofőrrel együtt.”

Megemlítette, hogy jogos az igény, hogy az utak legyenek jó minőségűek, ahogy az is jogos, hogy munkájukkal ne zavarják a forgalmat - ezért igyekeznek mindent megtenni, de cserébe szeretnék, ha a sofőrök betartanák a KRESZ-t, a sebességkorlátozásokat, valamint odafigyelnének a közútkezelőkre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
