Röviden:
- A BMW több, mint 720 ezer autót hív vissza.
- Egy csatlakozónál keletkező zárlat tüzet okozhat.
- 2012 és 2018 közötti autókat érinthet a hiba.
Egy korábbi, rengeteg autót érintő hiba miatt évekre bevésődött a köztudatba, hogy a modern BMW-k kigyulladhatnak. Akkor a dízelek EGR-hűtőjével volt gond, ami miatt valóban sok autó égett porrá, Magyarországon is történt több ilyen eset. A német gyártó akkor visszahívást rendelt el, hogy kicserélhessék a veszélyes alkatrészt.
Most úgy tűnik, hogy újra felmerült egy, a legutóbbihoz hasonló probléma, amit ezúttal más alkatrész okozhat. A tűz egy esetleges zárlat miatt alakulhat ki, aminek az oka a vízpumpa környékén keresendő.
A hibára egy 2024 januárjában történt eset kapcsán derült fény, amit kivizsgált az NHTSA. Kinyomzták, hogy a motortérbe jutó folyadék károsíthatja egy elektromos csatlakozó tömítését. A sérült tömítésen keresztül a csatlakozóba jutó folyadék zárlatot okozhat, ami tűzhöz vezethet.
Az NHTSA vizsgálata alapján ez a hiba több autónál is előfordult, de arról nincsenek hírek, hogy ezek közül végül kigyulladt-e bármelyik, vagy csak megtalálták a sérült alkatrészt. A BMW összesen 720 796 autót hív vissza, a probléma 2012 és 2018 közötti, benzines és hibrid modelleket érinthet.
Az alábbi autókkal lehet probléma:
Modell | Évjárat |
BMW X1 sDrive28i / xDrive28i | 2012-2015 |
BMW Z4 sDrive28i | 2012-2016 |
BMW 528i / 528i xDrive | 2012-2016 |
BMW 328i / 328xi | 2012-2016 |
BMW X5 xDrive 40e | 2016-2018 |
BMW 228i / 228xi | 2014-2016 |
BMW 428i / 428i xDrive | 2014-2016 |
BMW 328xi Gran Turismo | 2014-2016 |
BMW X3 sDrive28i / xDrive28i | 2013-2017 |
BMW X4 xDrive28i | 2013-2017 |
BMW 428xi | 2015-2016 |
A visszahívott autókon a BMW megvizsgálja, hogy található-e sérülés a vízpumpán illetve a csatlakozón. Ha bárhol rendellenességet tapasztalnak, cserélik ezeket az alkatrészeket. Egy pajzsot is beépítenek, ami megvédi az alkatrészt attól, hogy eljusson odáig a folyadék.
Forrás: NHTSA