Ismét a kigyulladás réme fenyeget 720 ezer BMW-t

2024.08.21. 12:34

Röviden:

  • A BMW több, mint 720 ezer autót hív vissza.
  • Egy csatlakozónál keletkező zárlat tüzet okozhat.
  • 2012 és 2018 közötti autókat érinthet a hiba.

Egy korábbi, rengeteg autót érintő hiba miatt évekre bevésődött a köztudatba, hogy a modern BMW-k kigyulladhatnak. Akkor a dízelek EGR-hűtőjével volt gond, ami miatt valóban sok autó égett porrá, Magyarországon is történt több ilyen eset. A német gyártó akkor visszahívást rendelt el, hogy kicserélhessék a veszélyes alkatrészt.

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Most úgy tűnik, hogy újra felmerült egy, a legutóbbihoz hasonló probléma, amit ezúttal más alkatrész okozhat. A tűz egy esetleges zárlat miatt alakulhat ki, aminek az oka a vízpumpa környékén keresendő.

A hibára egy 2024 januárjában történt eset kapcsán derült fény, amit kivizsgált az NHTSA. Kinyomzták, hogy a motortérbe jutó folyadék károsíthatja egy elektromos csatlakozó tömítését. A sérült tömítésen keresztül a csatlakozóba jutó folyadék zárlatot okozhat, ami tűzhöz vezethet.

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az NHTSA vizsgálata alapján ez a hiba több autónál is előfordult, de arról nincsenek hírek, hogy ezek közül végül kigyulladt-e bármelyik, vagy csak megtalálták a sérült alkatrészt. A BMW összesen 720 796 autót hív vissza, a probléma 2012 és 2018 közötti, benzines és hibrid modelleket érinthet.

Az alábbi autókkal lehet probléma:

Modell Évjárat
BMW X1 sDrive28i / xDrive28i 2012-2015
BMW Z4 sDrive28i 2012-2016
BMW 528i / 528i xDrive 2012-2016
BMW 328i / 328xi 2012-2016
BMW X5 xDrive 40e 2016-2018
BMW 228i / 228xi 2014-2016
BMW 428i / 428i xDrive 2014-2016
BMW 328xi Gran Turismo 2014-2016
BMW X3 sDrive28i / xDrive28i 2013-2017
BMW X4 xDrive28i 2013-2017
BMW 428xi 2015-2016

A visszahívott autókon a BMW megvizsgálja, hogy található-e sérülés a vízpumpán illetve a csatlakozón. Ha bárhol rendellenességet tapasztalnak, cserélik ezeket az alkatrészeket. Egy pajzsot is beépítenek, ami megvédi az alkatrészt attól, hogy eljusson odáig a folyadék.

Forrás: NHTSA