Voltaképp kitiltanák a feltöltött villanyautókat a szöuli mélygarázsokból
- Szeptember végétől kitiltanák a mélygarázsokból a 90 százalék feletti töltöttséggel rendelkező villanyautókat Szöulban.
- A töltőket szabályoznák és az autók töltöttségi szintjét is korlátoznák.
- A kormány nem indokolta a döntést.
Érdekes és kérdéses változásokat vezet be a szöuli városvezetés, miután augusztus elején kiégett egy Mercedes EQE egy parkolóházban. A tűzeset miatt 21-en kórházba kerültek, legalább 140 autó megsérült és rengeteg háztartásban egy hétig nem volt áram és víz. Dél-Korea közlekedési minisztériuma emiatt vészhelyzeti gyűlést tartott, aminek megszületett az eredménye: kitiltanák a mélygarázsokból a 90 százalék fölé töltött villanyautókat, valamint 80 százalékos maximumra korlátoznák a töltőket.
21-en kórházba kerültek, miután felrobbant és kiégett egy elektromos Mercedes Koreában
Egy parkolóházban történt az eset, 70 autó is megrongálódott.
Ki itt belépsz, hagyj fel a 90 százalékkal
A garázsokra kivetett korlátozást szeptember végétől vezetik be, de nem kötelező, ugyanis a városvezetés nem kötelezheti a lakóparkokat erre. De ha nem vezetik be, akkor kizárhatják őket különböző támogatási programokból.
„A városvezetés nem kérnyszerítheti rá a lakóparkokra a korlátozást, de ha nem vezetik be, hátrányos helyzetbe kerülhetnek, például a jövőben kizárhatják őket a város által finanszírozott ösztönzőkből vagy támogatási programokból”
– mondta Yeo Jang-kwon, a városi kormány klíma- és környezetvédelmi központjának vezetője a pénteki tájékoztatón. Hozzátette, hogy sokan aggódnak, hogy megismétőledhet a nemrégiben történt tűzeset, így arra számítanak, hogy sokan bevezetik szeptember végétől az új szabályt.
Neked vagy a gyártónak kell korlátozni
A városi tulajdonú töltőket szeptembertől 80 százalékra korlátozzák (vagyis ennyire töltenek fel egy autót), ami későbbiekben a magántulajdonú töltőkre is vonatkozna.

Továbbá azt is kérik a tulajdonosoktól, hogy 90 százalékos maximumot állítsanak be autójukon.
Az is tervben van azonban, hogy egyenesen a gyártókat kötelezik arra, hogy növeljék az akkumulátorok bruttó-nettó kapacitás közötti különbséget 10 százalékra. Ha ezt egy gyártó megteszi, akkor az adott jármű bizonyítványt kapna arra, hogy parkolhat mélygarázsokban.
Szöul bemutatta a tervet az ottani autógyártóknak is, ők jelenleg vizsgálják annak megvalósíthatóságát. Yeo megjegyezte, hogy a folyamat összetett és a határidők bizonytalanok, és hangsúlyozta a gyártók együttműködésének szükségességét. Egyes gyártók eközben felajánlották, hogy ingyen átvizsgálják a villanyautókat.
Rengeteg a kérdés, érvelés nincs
A városvezetés döntése sokak számára érthetetlen és boszorkányüldözést kiáltanak. Yoon Won-sub, a Sungkyunkwan Egyetemen energiatudományi professzora az eset kapcsán kifejtette, hogy igen kicsi az esély arra, hogy a tüzet egy teljesen feltöltött akkumulátor okozta volna.
„A villanyautókat a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy soha ne érjék el a teljes töltöttséget, még akkor sem, ha a kijelző szerint 100 százalékos a töltöttségük (...) Bizonyíthatatlan érv, hogy az akkumulátorok nagyobb tűzveszélyt hordoznak, amikor teljesen fel vannak töltve” – mondta Yoon. A töltéssel kapcsolatos tiltások ezek mellett azért is érdekesek, mert a EQE-t nem töltötték, amikor kigyulladt.
Dél-Koreában az elmúlt három évben összesen 139 villanyautós tűz volt, amiből 26 történt töltés közben, 68 vezetés közben, 36 pedig parkolásnál, a maradék 9 hátterében pedig egyéb okok álltak.
Továbbá az is kérdés, hogy a városvezetés hogyan akarja majd ellenőrzni, hogy egy autó hány százalékra van feltöltve a parkolás pillanatában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

