- Nem vitték volna a V8-as hibrid Paganit, ezért inkább kitartanak a V12-nél a Utopia esetében.
- Horacio Pagani véleménye szerint, ha valaki élményautózni szeretne, akkor nem egy hibridbe ülne és ebben a vásárlóköre is egyetért.
- 2031-ig biztosan elérhető marad a V12-es a Paganikban.
Amikor a Pagani belekezdett a Huyara-utód tervezésébe, akkor a gyártó először az AMG duplaturbós, V8-as hibridjében gondolkozott. Elég hamar rájöttek, hogy ez a hajtáslánc több okból sem illene egy Paganiba: egyrészről túl nehéz, ami tönkretenné a nem illene a márka filozófiájához, másrészről senkinek sem kellene. Így a 2022-ben bemutatott Pagani Utopiánál maradtak a bevált receptnél, a hatliteres, duplaturbós V12-nél.
Horacio Pagani a Utopia Roadster bemutatóján a Drive-nak kifejtette, hogy a vásárlói körüket hidegen hagyja a hibrid. „Senkit sem érdekel egy hibrid autó. Mondom úgy, hogy nekem is vannak hibrid autók a gyűjteményemben: például van egy Porsche 918-asom. De ha eljön az ideje, hogy egy Porsche-val menjek egy kört, akkor vagy a 911R-emet vagy a Carrera GT-met viszem. Ügyfeleink is így gondolkodnak.” – fejtette ki Pagani.
A Pagani Utopia tömege 1280 kg, de ez a hibrid V8-cal 4-500 kilóval több lett volna, ez pedig elég volt ahhoz, hogy a vásárlókat ne érdekelje. A csapat 2017-ben még a tisztán elektromos meghajtáson is elgondolkozott, sőt Horacio Pagani elmondása szerint ő és a mérnökök is izgatottak voltak, hogy ebből mit lehetne kihozni. A Mercedes-AMG-vel és a Luciddal is dolgoztak egy koncepción, de végül ezzel a projekttel is ugyanaz történt, mint a hibriddel: a vásárlókat nem érdekelte.
„Nem arról van szó, hogy makacsok vagyunk és nem akarunk elektromos vagy hibrid autót – ezek mind új kihívások lennének számunkra. Itt arról van szó, hogy a Pagani egy család, nincs mögöttünk egy hatalmas autógyártó vagy konglomerátum, nekünk azt kell építenünk, amit a vásárlóink akarnak” – foglalta össze Pagani.
Pagani szerint a jelenlegi V12-es és annak jövőbeli fejlesztései 2031-ig homologizáltak, ami lehetővé teszi számára, hogy addig „azt adja az ügyfélnek, amit akar”. Azt még Pagani sem tudja, hogy mi lesz 2031 után, de úgy fogalmazott, hogy mindent megtesznek azért, hogy megmaradjon a V12-es.