- A Stellantis továbbra is Carlos Tavares kijelentése után takarít.
- Most azt kellett tisztázniuk, hogy nem adják el a Dodge és a Chrysler márkát.
- De 10 év múlva ez még változhat.
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója erőteljesen tökönrúgta a cégóriást, amikor kijelentette, hogy azon 14 márkájukból, amelyik nem profitál, kicsinálják. A kijelentést a tőzsde egy kellemes zuhanással hálálta meg, amiből a Stellantis azóta próbál kimászni, főleg, hogy az idei évben nem állnak valami jól.
Tavares fenyegetése után a legtöbben a Maseratit, a DS-t és a Lanciát látták célkeresztben, főleg, hogy az előbbi 82 millió eurós korrigált működési veszteséget jelentett az első félévben. A DS-nek pedig marginális a hozzájárulása a cégcsoport teljes értékesítéséhez, ahogy a Lanciáé is, bár ők nemrég mutatták be a Ypsilont, ami elvileg a márka legnagyobb dobása lesz.
Azóta pedig Walter P. Chrysler (a Chrysler alapítója) dédunokája, Frank B. Rhodes, Jr. ajánlatot küldött a Stellantisnak, amelyben bejelentette, hogy szeretné megvásárolni és újraéleszteni a Chrysler, Dodge, Plymouth, Ram és Jeep márkákat. Erről videót is készített:
Tehát Tavares kijelentése tényleg nem tett jót senkinek. Ezért a Stellantis bejelentette, hogy nem adja el sem a Dodge-ot, sem a Chryslert, elkötelezettek mind a „14 erőteljes, ikonikus márka” mellett – legalább tíz évig.
Ugyanis a csillagozott részben (nem szó szerint) azt is kijelentették, hogy mind a 14 márka kapott egy 10 éves időkeretet, hogy nyereséges és fenntartható működést építsenek ki.