Olaszország minél előbb változtatna az EU 2035-ös tervén
- Olaszország 2026 helyett már jövőre tartana egy időközi értékelést, hogy mi legyen a 2035-ös nulla szén-dioxid-kibocsátású célokkal.
- Szerintük a teljes tiltás nem jó ötlet, főleg, hogy az európai autóipar hanyatlik.
- Ennek a hanyatlásának jelenleg egyik ékes példája a Volkswagen.
Olasz tisztviselők szerint a tervezettnél korábban felül kell vizsgálni az Európai Unió azon tervét, hogy 2035-től betiltja az új belső égésű motorok értékesítését. Gilberto Pichetto Fratin energiaügyi miniszter egy üzleti fórumon arról beszélt, hogy abszurd az EU ezen célja és azt minél előbb meg kell változtatni és a jelenlegi piaci helyzethez igazítani.
Döntött az EU: 2035-től nem lehet belső égésű autót forgalmazni
És 2030-ra már a kishaszongépjárműveknek is sokkal kevesebb kell legyen a szén-dioxid kibocsátásuk.
Bukik a 2035-ös határidő? Új esélyt kaphatnak a hagyományos autók
Felhígíthatja az Európai Parlament az EU legfontosabb villanyautó-szabályát.
Az EU 2026-ban tart egy időközi értékelést a 2035-ös terveket illetően, de Adolfo Urso olasz ipari miniszter szerint ezt már jövő év elején meg kéne ejteni. „Európának pragmatikus jövőképre van szüksége, ugyanis az ideológiai jövőkép megbukott” - jelentette ki Urso.
A jelenlegi tervek szerint a 2035 után értékesített új autóknak nulla szén-dioxid-kibocsátásúnak kell lenniük, ami ellehetetlenítené az új, fosszilis üzemanyaggal működő járművek értékesítését a 27 országot tömörítő blokkban.
Giorgia Meloni olasz miniszterelnök szerint az Európai Bizottságnak nagyobb szabadságot kellene biztosítania a tagállamok számára az elfogadott szén-dioxid-mentesítési célok elérése érdekében - vagyis abban, hogy ezt milyen meghajtással szeretnék elérni.
Olaszország tisztségviselői azt mondták, hogy nem ellenzik az elektromos járművek fejlesztését és gyártását, de ez nem válthatja le teljesen az összes többit, írta az ANE.
Az európai autóipar nincs jól
Európa autóipara pedig tényleg nem áll olyan jól: azzal, hogy lassultak a villanyautó eladások, több gyártó is újratervezte elektrifikációs tervét. Eközben en bloc kevesebb autót adnak el Európában, mint az gondolták, amit tovább fokoz a kínai olcsó villanyautók térhódítása is, amit a rájuk szabott büntetővám ugyan enyhít, de mivel válaszul Kína is bevezetett egy hasonlót, így az ott is működő európai gyártók sínylik meg az egészet.
Az egész helyzeten pedig az sem segít, hogy az egyik legnagyobb európai gyártó, a Volkswagen veszélyben van. Ezt jelzi, hogy autógyártó óriás nemrég két gyár potenciális bezárásáról is beszélt, ami példátlan intézkedés lenne a vállalat történelmében. Hogy pontosan mekkora is a baj, azt Arno Antlitz pénzügyi vezető szavai helyezik igazán kontextusba. Antlitz a gyártó wolfsburgi központjában, Oliver Blume CEO jelenlétében kijelentette, hogy a Volkswagennek egy, esetleg két éve van, hogy kilábaljon a jelenleg helyzetből. A vezető szerint az autóipar utóbbi években tapasztalható gyors átalakulása miatt az eladásaik nem térnek vissza a koronavírus járvány előtti szintre. Ebben a vártnál lassabb elektromos átállás, és a VW ázsiai piacról való kiszorulása is szerepet játszik. Utóbbiról már Oliver Blume CEO beszélt, aki szerint „nem jön már több [fizetési] csekk Kínából."
Ezek a kijelentések pedig negatívan hatnak az ott dolgozókra, ami további problémákat okoz a VW-nek, ami pedig problémát okozhat a német gazdaságnak is.
„Mi vagyunk a Volkswagen, nem ti”, lényegében eltűnik a „volks” – kemény üzenetek jöttek
Válságos helyzetben van a Volkswagen, amely gyárbezárásokat tervez. A munkásokat azonban nem lesz könnyű lerázni.
„Mi vagyunk a Volkswagen, nem ti”, lényegében eltűnik a „volks” – kemény üzenetek jöttek
Válságos helyzetben van a Volkswagen, amely gyárbezárásokat tervez. A munkásokat azonban nem lesz könnyű lerázni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
