- Az animáció elkészítéséhez több mint tízmillió GPS bejelentkezést használtak fel.
- Mint szorgos hangyák úgy közlekednek a különböző járatok a BKK animációján.
- Az animáción jól láthatók a fontosabb közlekedési tengelyek, a végállomások és az átszállási kapcsolatok is.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elkészítette a budapesti közösségi közlekedés járatainak animációját egy átlagos hétköznapról. Több mint tízmillió GPS-bejelentkezés adatai alapján animáltak egy másfél perces felgyorsított videót, melyben bemutatják valamennyi metró, villamos, troli, nappali (5–298 járatszámú) és éjszakai (901–999 járatszámú) buszok, továbbá HÉV-jármű megtett útját, illetve azt, hogy épp mennyi jármű van forgalomban az adott időszakban – mindezt egy teljes hétköznapon végig követve.
Az animáción szépen kirajzolódnak a járművek térbeli és időbeli mozgásai a nap különböző időszakában. Éjféltől hajnalig az éjszakai autóbuszokkal kiszolgált tengelyek figyelhetők meg, mint például az Üllői úti–Váci úti tengely, a Kerepesi úti tengely vagy a Hungária körgyűrű. Érdemes egy pillantást vetni a főbb közlekedési csomópontokra is, hiszen jól látható a járművek összpontosulása, illetve a menetrend szerinti csatlakozások, például az Astorián, a Széll Kálmán téren, a csepeli Szent Imre téren, az Örs vezér terénél, a Határ útnál vagy Kelenföld vasútállomásnál.
Látható az egész éjszaka a Nagykörúton 0–24 órában közlekedő 6-os villamos, valamint a belvárost és a nemzetközi repülőtér kapcsolatát biztosító 100E Repülőtéri Expressz járat közlekedése is. Hajnalban körülbelül 3 óra 30 perctől kezdődően először a kocsiszíneknél és a garázsoknál koncentrálódnak, majd a hálózaton megjelennek a nappali járatok is, amelyek 4 óra 45 perctől szinte teljesen felváltják az éjszakai szolgáltatásokat.
Nappal kiemelkedően kirajzolódik a sűrűn közlekedő, nagy kapacitású metróvonalak tengelye, a Rákóczi út–Thököly út felszíni tengelye, a Nagykörút, a Kiskörút, az Üllői út, a Soroksári út és a Fehérvári út közösségi közlekedésének forgalma. A reggeli és délutáni csúcsidőszakok szintén jól elkülöníthetők, ekkor sűrűsödve jelennek meg a járművek, majd 23 óra 30 perctől ismét láthatók a fekete pontokként ábrázolt éjszakai járatok, amelyek fokozatosan váltják fel a nappali szolgáltatásokat.
Budapesten valamennyi villamos, trolibusz, kék színű autóbusz és HÉV GPS-jeladó eszközzel van felszerelve, amelyek folyamatosan közvetítik földrajzi helyzetüket a FUTÁR-központ rendszerének. Mindez egyetlen nap alatt is hatalmas mennyiségű adatot jelent. Ekkora adatmennyiség feldolgozásához a BKK szakembereivel korszerű adatbányászati megoldásokat használtak. Megfelelő adatmanipulációt és -szűrést követően ebbe a rövid, nagyjából másfél perces videóba sűrítették be ezt a hatalmas adatállományt.