Egy 24 éves M5, aminek az árából két újat vehetnél

2024.09.16. 06:06

  • A legújabb BMW M5 szedán hazai indulóára 50,5 millió forint.
  • Egy 24 éves E39 M5-öt ennek több duplájáért hirdetnek Amerikában.
  • Különlegessége, hogy alig 633 mérföldet, azaz 1018 kilométert futott, emellett a fényezése is kuriózum: Dakar Yellow.

A modern BMW-ktől szokatlan módon a legújabb, G90 kódú M5 nem a formatervével osztja meg leginkább a közönséget, hanem a technikájával. Hogy a 0-100-as sprintet hivatalosan lassabban ugorja meg, mint az elődje, azt a legtöbben elnézik neki, hiszen ki veszi észre azt a pár tizedmásodpercet, a súly viszont még az egyébként is nehéz csúcsszedán-családhoz képest is mellbevágó: a plug-in hajtás miatt karcolja a 2,5 tonnát.

24 évvel és 4 generációval ezelőtt M5-nek is könnyebb volt lenni: sokak szerint az """uToLsÓ iGaZI BmW""" csúcsverzióját egy 4,9 literes V8-as mozgatta, ami a jelenlegi M5 teljesítményenek durván felét, 400 lóerőt tudott, súlya pedig alig volt több a jelenlegi M2-nél, 1795 kilót nyomott. Formatervben a visszafogott eleganciát célozták, így az E39 M5 (amiről itt egy klasszikus Karotta teszt) még valódi sleeper volt. Egy ütős Dakar sárgában nem feltűnőnek lenni viszont nem egyszerű.

Egy Illinois állambeli BMW kereskedés egyszerre érzi a nosztalgikus közhangulatot és a ritkaságok értékét: egy egyedi, 2000-ben készült, de futásteljesítménye alapján szinte új M5-öt kínálnak 280 ezer dollárért, azaz kis híján 100 millió forintért. Ez két új M5 ára, de ha elég ideig pihentetik egy páraszabályozott garázs mélyén, ennél csak többet fog érni.

Dilemma:

Forrás: TheDrive