- Vevőre vár az e-tronokat gyártó brüsszeli Audi gyár, de egyelőre nem jelentkezett érte senki.
- Az ott dolgozók tüntetést szerveztek.
- Közben az anyavállalat forintban ezermilliárdos összeget tett félre a problémák kezelésére.
Két hónapja a Volkswagen figyelmeztette a piacot - azon belül a befektetőit -, hogy az elektromos autók iránti halványabb kereslet miatt bezárhatja brüsszeli üzemét, ahol az Audi e-tronok egy részét gyártják.
1988 óta nem volt ilyen, bezárhat a brüsszeli Audi-gyár
A Volkswagen cégcsoport 36 éve nem zárt be gyárat, ez most változhat.
A legfrissebb hír, hogy az Audi konkrétan befektetőt keres, aki beszállna a gyár működtetésébe, kvázi az üzem megmentésébe. Leegyszerűsítve a cégcsoport vevőt keres a gyárra.
Gerd Walkert, a márka termelési igazgatója a Reuters szerint elmondta, hogy a vállalat számos lehetőséget mérlegel és egyezteti a lépéseit a munkavállalók képviselőivel. Ugyanakkor ennek egyelőre nincs eredménye.
Walker szerint eddig nem találtak gazdaságilag racionális lehetőséget a gyártóbázis fenntartására. Az üzem háromezer embernek ad munkát. A veszélybe került munkahelyüket féltő és a velük szolidáris emberek ötezer fős tüntetésen fejezték ki nemtetszésüket a gyárbezárás terve miatt. A Volkswagen utoljára 1988-ban tett lakatot egyik üzemére az Egyesült Államok Pennsylvania államában.
Az autógyártó közleménye szerint a brüsszeli gyár bezárása és más nem tervezett költségek 2,6 milliárd euróba (1027 milliárd forint) fájhatnak a vállalatnak. Ennek nyomán mérsékelték a cégcsoport 2024-re vonatkozó profitráta-előrejelzését. A korábbi 7-7,5 százalékos várakozás helyett immáron csak 6,5-7 százalékos üzemi eredményt jósolnak. A VW üzemi nyeresége az idei első negyedéven 20 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakáéhoz képest. Ezt részben az okozta, hogy a brüsszeli gyár februárban két hétre leállt alkatrészhiány miatt.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
