Fenyegetőbb is lehetett volna a Bugatti Tourbillon

2024.09.29. 11:27

  • Videón mutatták meg, hogy milyen lehetett volna a Bugatti Tourbillon.
  • A koncepcióautó arca szigorúbb, mint a kész változaté.
  • A felvételen Mate Rimac és a Bugatti korábbi vezető dizájnere is beszél az autókról.

A Bugatti 2024 júniusában mutatta be a Chiron utódját, a fenséges külsejű, elképesztő technikájú Tourbillont. A motorterébe egy újonnan fejlesztett, 8,3 literes, kereken 1000 lóerős, szívó V16-ost építettek és a dizájnt látványosan átdolgozták.

A végeredmény egy minden elemében lenyűgöző, 1800 lóerős összteljesítmenyű, hibrid hipersportautó, ami csak a leggazdagabbak játéka lehet, hiszen az indulóára közel másfél milliárd forint. A csodálatos külsejű, hatalmas precizitással megrajzolt Tourbillon egy pusztító menetteljesítményű ékszer, aminek a dizájnját hosszú ideig csiszolták.

Ahogy azt sejteni lehet, több látványterv és prototípus is készült, mire eljutottak a végleges formavilághoz. A Bugatti most egy videóban mutatta be azt a 2022-es időszakot, amikor megszületett a döntés a végleges dizájnnal kapcsolatban. A felvételen izgatottan beszél a Bugatti Rimac vezérigazgatója, Mate Rimac, és megszólal a Bugatti korábbi vezető formatervezője, Achim Anscheidt is.

A kész autót már ismerjük, de a videóban feltűnik egy olyan változat is, amit eddig nem láthattunk. A koncepcióautó arca jóval szigorúbb és fenyegetőbb, mint a végső Tourbilloné. Az ikonikus díszrács kisebb, kevésbé hangsúlyos, illetve az autó oldalán se látszik a Bugattik védjegyévé vált C-betűt – és fordított C-betűt – formázó ív.

A formai megoldások tanulmányautón is hibátlanok, de az összkép a szúrós nézés ellenére is konzervatívabbnak tűnik. Talán pont utóbbi miatt döntöttek inkább a színpadiasabb, karakánabb változat mellett.

Forrás: Bugatti