Visszatért a Renault 4!
- Visszatért a Renault 4.
- Az új 4-es egy elektromos, 4,1 méter hosszú crossover.
- Az autót a Párizsi Autószalonon mutatták be, a FL4WER POWER koncepcióautóval együtt.
Egy ideje már tudtuk, hogy a Renault 5 mellett a Renault 4 is visszatér. Erre eddig kellett várnunk, hétfő reggel a Párizsi Autószalonon mutatták be a modell visszatérését.
Ahogy a Renault 5-nél, itt is nagy hangsúlyt fektettek a retrofuturisztikus formavilágra, amiből egyértelműen kivehető az eredeti 4-es dizájnja. Ahogy az eredetinél, itt is egy dologra fókuszáltak a leginkább: sokoldalúságra.
Ezalatt pedig az autó árát és méreteit kell érteni. Az eredeti Reanult 4-ből több mint 8 millió darabot adtak el, ami főleg annak volt köszönhető, hogy nagy mennyiségben tudták gyártani, elérhető áron. A Reanult ígérete szerint az új 4-gyel is ugyanez a cél.
Ami a méretet illeti, a Renault 4 4,14 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,57 méter magas, amiből 18,1 centi a hasmagasság. A tengelytáv 2,62 méter, vagyis a hátsó sorban nem fognak nyomorogni. A csomagtere 420 literes, ami ekkora mérethez ígéretesnek tűnik. A beltér tele van hasznos tárolókkal, a műszerfal retró hatású, de a 10,1 colos digitális műszeregység és a 10 colos központi kijelző elengedhetetlen 2024-ben.
De ne aggódjunk, így is bőven vannak gombok. A műszerfal legaranyosabb részlete a világító logó az anyós ülés előtt, valamint a váltókaron elhelyezett Renault embléma.
A Renault 4 az AmpR Small platformra épül és kétféle akkumulátorral lesz kapható: 40 és 52 kWh. Az előbbi 300, az utóbbi 400 kilométer hatótávot ígér és mindkét esetben 100 kW a töltési teljesítmény. Kétféle elektromotor választható hozzá, amiből a gyengébb 121 lóerős és 225 Nm nyomatékkal rendelkezik, míg az erősebb 148 lóerős és 245 Nm nyomaték leadására képes.
Ami kimondottan meglepő, hogy a gyártó elmondása szerint a legkönnyebb verzió mindössze 1410 kilogramm, ami villanyautókhoz képest nagyon kevés.
FL4WER POWER
A Reanult 4 mellett egy koncepciót is bemutattak, ami a FL4WER POWER nevet kapta. Ez is egy Renault 4, csak különlegesebb a külseje, crossoveresebb megjelenése van. A sárvédők szélesebbek, amitől olyan hatást kelt, mintha egy terep verzió lenne, viszont Berci kollégánk elmondása szerint nem úgy tűnik, mintha nagyobb lenne a hasmagassága.
A legfeltűnőbb különbség kétségtelenül a sárga vizor az elején, valamint a belterében a virágmintás műszerfal és ülés. Ezen harmonikatető is van, ami elvileg a sima Renault 4-hez is kérhető lesz.
A Renault 4-et várhatóan jövőre kezdik értékesíteni, áráról még nem mondtak konkrét információt.