BMW: Kína miatt kell megtartani a belső égésű motorokat
- A BMW vezérigazgatója eltöröltetné a 2035-ös a nulla szén-dioxid-kibocsátású célokat.
- Szerinte ha lehetne még belső égésű motoros autókat gyártani, akkor a Kínától való függés is csökkenne.
- Oliver Zipse mindezt a Párizsi Autószalonon mondta.
A BMW vezérigazgatója szerint az EU-nak vissza kellene vonnia, hogy 2035-től ne lehessen új belső égésű motoros autót értékesíteni, ugyanis ez csökkentené a kínai akkumulátor-ellátási lánctól való függőséget.
Oliver Zipse szerint az európai hangulatot egyre inkább a pesszimizmus jellemzi, ami azzal változna, ha új szabályozási keretet vezetnének be, ezzel pedig versenyképes maradna a régió - számolt be a Reuters.
„A 2035-re kitűzött 100 százalékos BEV-célkitűzés (Battery Energy Vehicle) korrekciója egy átfogó CO2-csökkentési csomag részeként azt is lehetővé tenné, hogy az európai gyártók kevésbé függjenek Kínától az akkumulátorok tekintetében” - mondta Zipse a Párizsi Autószalonon.
Nem a BMW vezérigazgatója az egyetlen, aki változtatna a célkitűzéseken. Többek között Olaszország 2026 helyett már jövőre tartana egy időközi értékelést, hogy mi legyen a 2035-ös nulla szén-dioxid-kibocsátású célokkal.