Egy lépéssel közelebb az ötperces akkutöltéshez: nagy áttörésről számolt be a kínai Hongqi
- Egy 1700 voltos tápegység prototípusról adott hírt a kínai Hongqi.
- A gyártó szerint az új rendszer segítségével 5 perc alatt feltölthető egy villanyautó.
- A technológia csak jó pár év múlva válhat elérhetővé.
A Hongqi bejelentette az első 1700 voltos, nagyfeszültségű szilícium-karbid tápegység prototípusát. Mivel egy prototípusról van szó, így a részletes technikai adatok nem ismertek.
A jelentések szerint a rendszerben egy 1700 voltos rendszerben egy szilícium-karbid chip van, valamint dielektrikus, vagyis nagyon rossz vezetőképességű szigetelőanyagot használnak, amely ellenáll az ekkora feszültségnek. Állítólag az eszköz maximális buszfeszültsége elérheti az 1200 voltot, írta a Carnewschina.
A Hongqi a szilícium-karbid tápegységet nagy sűrűségű cellapárhuzamos kapcsolással, rövidcsatornás cellaszerkezet kialakításával, nagy átáramú rézkapocs-összekötéssel és magas hőmérsékletnek ellenálló ezüstszinterezési eljárással kombinálta.
Egy ilyen rendszer előnye a magas hatékonyság melletti alacsony energiaveszteség - vagyis a villanyautó kevesebb energiát fogyaszt, ami értelemszerűen nagyobb hatótávot jelent. A gyártó szerint valósággá válhat, hogy öt perc alatt teljesen feltölthető legyen egy villanyautó.
A Zeekr ehhez képest pár hónapja még azzal vágott fel, hogy egy olyan akkumulátort fejlesztettek ki, amivel a tízperces töltés is elérhető. Persze se a Hongqi, sem a Zeekr nem pontosította, hogy mekkora az a pár perc alatt feltölthető akkumulátor, ellentétben a Polestarral, akik tényleg feltöltöttek egy 77 kWh-s akkumulátort 10-ről 80 százalékra 10 perc alatt.
Ha a Hongqi tényleg képes volt ezt megalkotni, az egy nagy előrelépést jelent a fejlődésben, hiszen jelenleg a Nio almárkája, az Onvo rendelkezik a legnagyobb feszültségű architektúrával, ami 900 voltos. Valószínűleg még pár évig ez így marad, hiszen a Hongqi megoldása még csak prototípus.