Villanyautók, nők és férfiak: jókora eltérések láthatóak
- Másként keresnek autók a nők és a férfiak egy friss kutatás szerint.
- Összességében a kereskedőknek részletesebb tájékoztatást kellene adniuk.
Az elektromos autózásra a nők kevésbé vevők, mint a férfiak. Legalábbis erre jutott egy, a InsideEVs szakportálon idézett nemzetközi közvélemény-kutatás. A villanyautók tulajdonosainak 71 százaléka férfi, a konkrét vásárlók esetén 74 százalékos az arányuk. Ez jóval magasabb a hagyományos autók esetén mért 65 százalékos szinttel. A felmérés értékeléséből kiderült, hogy a dolog hátterében elsősorban a nők és a férfiak eltérő vásárlási módszerei állnak.
A férfiak autóvásárlás előtt részletes adatgyűjtést folytatnak, hogy megalapozott döntést hozhassanak a lehetőségek közti választáskor. Például az interneten 71 százalékuk tájékozódik, míg a nők esetén csak 64 százalék ez az arány. Videókat a férfiak 34 százaléka néz, míg nőknek csak 27 százaléka tölt időt ezzel. A férfiak 22 százaléka végigböngészi az online fórumokat is, hogy többet tudjon meg az autókról, ám a nőknek csak 15 százalékát érdeklik mások írásos beszámolói az autójukkal szerzett tapasztalataikról. A férfiak 22 százaléka alaposan tanulmányozza a kereskedők honlapján az autók felszereltségi szintjeit is. A nőknek csak 17 százaléka teszi ugyanezt.
Inkább személyesen
Eközben a nők 65 százaléka előnyben részesíti a személyes szemrevételezést és beszélgetést, valamint igénybe veszi a tesztvezetés lehetőségét. A férfiaknak csak 60 százaléka fordul ezekhez a forrásokhoz információszerzés érdekében.
Az elektromos autók esetén is igaz, hogy a nőket kevésbé érdeklik az autók teljesítményével kapcsolatos részletek, akárcsak a hatótáv és az akkumulátorok töltése. A kereskedők tapasztalatai szerint megkérdezik:
- hogyan lehet az otthonukban töltőt telepíteni és hogyan fog az kinézni,
- hol lehet nyilvánosan tölteni az autót, az utóbbi tovább tart-e, mint az előbbi és többe kerül-e,
- továbbá mi a helyzet a villanyautók értékvesztésével.
A felmérés alapján kevésbé valószínű, hogy a megkérdezett nők ismernek valakit, akinek már van ilyen autója. Hajlamosabbak arra, hogy a villanyautók esetén is olyan márka modelljét válasszák, amelyet ismernek, és amelyben megbíznak. Az eredmények alapján szakértők úgy vélik, hogy mindkét nem esetén sokkal jobb tájékoztatásra, „edukálásra” lenne szükség.