- Magazin
- Hírek
- NexTC
- xiaomi
- su7
- ultra
- prototype
- nürburgring
- négyajtós
- prototípus
- villanyautó
- elektromos autó
Egy kínai prototípus a Nürburgring új királya
- Őrületes időt mentek a Xiaomi SU7 Ultra Prototype-pal a Nürburgringen.
- Ahogy a neve is mutatja, az 1548 lóerős, 1,9 tonnás villanyautó egy prototípus, nem utcai autó.
- A 6:46,874-es idővel ez lett a leggyorsabb négyajtós autó a Nürburgringen valaha.
A Nürburgringen elért köridő az utóbbi években hatalmas presztízsnek számít az autóiparban: a gyártók így tudják a leghatékonyabban bemutatni, hogy az autójuk mennyire gyors és potens. Hatalmas a verseny minden kategóriában, mindenki próbál rálicitálni a másikra.
A Nürburgringről sose jössz haza igazán
Életemben először csapattam a Nordschleifén, de biztos, hogy nem utoljára. Élménybeszámoló.

A legfontosabb egyértelműen az abszolút legjobb köridő, amit az utcai autók között most épp a Mercedes-AMG One tart, 6:29,09-es idővel. Azonban mostanában a négyajtósok között is kiéleződött a verseny: a Tesla a Model S Plaiddel, a Porsche pedig a Taycan Turbo GT-vel ment nagyot.
A kínai gyártók se szeretnének kimaradni a hírverésből, már egy ideje tudni lehet, hogy többen is pályáznak közülük rekordra. Most a Xiaomi jelentette be, hogy hihetetlen időt futottak az SU7 speciális változatával, az SU7 Ultra Prototype-pal.
Ahogy a nevéből is sejthető, az SU7 Ultra Prototype nem egy utcai autó: egy kimondottan pályára felkészített prototípusról van szó. Az autó a számok terén nagyot villant: a teljesítménye összesen 1548 lóerő, a tömege 1900 kiló, a nulla-száz megvan 1,97 másodperc alatt, a végsebessége pedig 350 km/h.
Bár ezek durva számok, egy körrekordhoz önmagukban kevesek, ezért az aerodinamikának is nagy figyelmet szenteltek a Xiaomi mérnökei. Az SU7 Ultra Prototype 2145 kilós maximális leszorítóerőt termel. Az autó összes külső eleme karbonból készül, és már elsőre is látszik, hogy minden ponton más, mint egy sima SU7. Hatalmas hátsó szárny, óriási első szplitter, szélesített kaszni és rengeteg apróság segíti a különleges SU7-et, hogy gyorsabb legyen a pályán.
A Xiaomival végül David Pittard, a 2023-as és 2024-es 24 órás futam bajnoka ment őrületes időt a Nürburgringen: 6 perc 46 másodperc és 874 ezredmásodperc alatt ért körbe az újdonsággal. Ez bő 20 másodperccel jobb idő, mint amit a(z utcai) Taycan Turbo GT tud.
A Nürburgring oldaláról is megerősítették az időeredményt, ez egyben azt is jelenti, hogy a Xiaomi SU7 Ultra Prototype a leggyorsabb négyajtós autó a Nürburgringen valaha. Mindezt csupán az a tény árnyalja, hogy ezt az időt nem egy megvásárolható, utcán is használható autóval, nem utcai gumikon érték el. Ez az eredmény azonban még így is elképesztő, onnan nézve főleg, hogy egy közel kéttonnás villanyautóval hozták össze.
Forrás: Car News China / Xiaomi

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.

