- Magazin
- Hírek
- NexTC
- xiaomi
- su7
- ultra
- prototype
- nürburgring
- négyajtós
- prototípus
- villanyautó
- elektromos autó
Egy kínai prototípus a Nürburgring új királya
- Őrületes időt mentek a Xiaomi SU7 Ultra Prototype-pal a Nürburgringen.
- Ahogy a neve is mutatja, az 1548 lóerős, 1,9 tonnás villanyautó egy prototípus, nem utcai autó.
- A 6:46,874-es idővel ez lett a leggyorsabb négyajtós autó a Nürburgringen valaha.
A Nürburgringen elért köridő az utóbbi években hatalmas presztízsnek számít az autóiparban: a gyártók így tudják a leghatékonyabban bemutatni, hogy az autójuk mennyire gyors és potens. Hatalmas a verseny minden kategóriában, mindenki próbál rálicitálni a másikra.
A legfontosabb egyértelműen az abszolút legjobb köridő, amit az utcai autók között most épp a Mercedes-AMG One tart, 6:29,09-es idővel. Azonban mostanában a négyajtósok között is kiéleződött a verseny: a Tesla a Model S Plaiddel, a Porsche pedig a Taycan Turbo GT-vel ment nagyot.
A kínai gyártók se szeretnének kimaradni a hírverésből, már egy ideje tudni lehet, hogy többen is pályáznak közülük rekordra. Most a Xiaomi jelentette be, hogy hihetetlen időt futottak az SU7 speciális változatával, az SU7 Ultra Prototype-pal.
Ahogy a nevéből is sejthető, az SU7 Ultra Prototype nem egy utcai autó: egy kimondottan pályára felkészített prototípusról van szó. Az autó a számok terén nagyot villant: a teljesítménye összesen 1548 lóerő, a tömege 1900 kiló, a nulla-száz megvan 1,97 másodperc alatt, a végsebessége pedig 350 km/h.
Bár ezek durva számok, egy körrekordhoz önmagukban kevesek, ezért az aerodinamikának is nagy figyelmet szenteltek a Xiaomi mérnökei. Az SU7 Ultra Prototype 2145 kilós maximális leszorítóerőt termel. Az autó összes külső eleme karbonból készül, és már elsőre is látszik, hogy minden ponton más, mint egy sima SU7. Hatalmas hátsó szárny, óriási első szplitter, szélesített kaszni és rengeteg apróság segíti a különleges SU7-et, hogy gyorsabb legyen a pályán.
A Xiaomival végül David Pittard, a 2023-as és 2024-es 24 órás futam bajnoka ment őrületes időt a Nürburgringen: 6 perc 46 másodperc és 874 ezredmásodperc alatt ért körbe az újdonsággal. Ez bő 20 másodperccel jobb idő, mint amit a(z utcai) Taycan Turbo GT tud.
A Nürburgring oldaláról is megerősítették az időeredményt, ez egyben azt is jelenti, hogy a Xiaomi SU7 Ultra Prototype a leggyorsabb négyajtós autó a Nürburgringen valaha. Mindezt csupán az a tény árnyalja, hogy ezt az időt nem egy megvásárolható, utcán is használható autóval, nem utcai gumikon érték el. Ez az eredmény azonban még így is elképesztő, onnan nézve főleg, hogy egy közel kéttonnás villanyautóval hozták össze.
Forrás: Car News China / Xiaomi