Csak most kezdődik igazán a belső háború a Volkswagennél
- A Volkswagen vezérigazgatója sajtóinterjúban tette világossá, hogy hiába fenyegetőznek a szakszervezetek, egyszerűen nem kerülhető el a német autógyártó radikális karcsúsítása.
- Az átmeneti lépések nem lesznek elegendőek, különben a versenytársak elmennek a cég mellett.

A Volkswagen vezetősége nem lát esélyt az elbocsátások és a gyárbezárások elkerülésére, miután az autógyártónak négymilliárd eurót kell megtakarítania az eddigi spóroláson felül – idézte a Reuters Thomas Schäfert, a vállalat vezérigazgatóját, aki a Welt am Sonntag hetilapnak adott hosszú interjút.
Gyárbezárások, bércsökkentések, leépítések – fájdalmas lépéseket kell tennie a Volkswagennek
Tíz milliárd euró spórolása a cél, ugyanis enélkül lehúzhatják a rolót.
A nagyfőnök megszólalása borítékolhatóan olajat önt a tűzre a menedzsment és a szakszervezetek tárgyalásain. Utóbbiak sztrájkkal fenyegetőznek decembertől kezdődően, ha a cégvezetés nem áll elő olyan tervvel, amely szerint emelnék a béreket, továbbá elkerülnék az elbocsátásokat és a gyárbezárásokat.
Nincs mese
Schäfer szerint rövid időn belül csökkenteni kell a VW túlzott kapacitásait és az ebből fakadó költségeket. Nem elegendő átmeneti intézkedéseket bevezetni, ebben az esetben később még nagyobb árat kellene fizetnie a cégnek, beleértve ebbe az alkalmazottait is. A cégvezető szerint az elbocsátások túlnyomó része megoldható lesz azzal, hogy a kilépők helyett nem vesznek fel másokat, illetve hogy az idősebbeket korai nyugdíjazással leépítik.
Ez azonban nem lesz elég, elkerülhetetlen, hogy egyesek az utcára kerüljenek. Nincs ugyanis idő kivárni, hogy egy generáció mondjuk 2035-re közel kerüljön a nyugdíjhoz.A változtatásokat három-négy év alatt kell lebonyolítani, mert ha tovább tartanak, akkor az autógyártó versenytársai elhúznak a Volkswagen mellett. A vállalat vezetősége és tulajdonosai arra kérik a munkavállalókat, hogy vállalják bérük egyszeri 10 százalékos csökkentését.
Egyelőre nem igazán van remény arra, hogy Európában erősödjön az autók iráni kereslet, miközben a VW németországi gyáraiban dolgozók sokkal többet keresnek, mint a versenytársak munkavállalói, illetve a Volkswagen dél-európai gyáraiban dolgozó kollégáik. Schäfer azt is megjegyezte, hogy a gyárbezárások az alkatrészgyártókat is érinteni fogják.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
