Elektromos autók helyett hibridekkel újítana a Lotus

2024.12.01. 15:55

  • A Lotus 2028-ra tervezete a teljes elektromos átállást, de visszakozott.
  • A gyártónak most megoldást kell találnia arra, hogy frissen tartsa kiöregedő belső égésű motoros modelljeit.
  • Megoldásnak hibrid változatok piacra dobása tűnik.

Sok más gyártóhoz hasonlóan a Lotus is elkötelezte magát amellett, hogy már a belső égésű motorok 2035-ös betiltása előtt tisztán elektromos márkává válik. A brit sportautógyár 2028-at jelölte meg a nagy elektromos fordulat éveként, de a globális trendeket követve ők is visszakoztak.

Ez a döntés viszont érdekes kérdéseket vet fel a márka jelenlegi modelljeivel, különösen az Emirával kapcsolatban. A középmotoros sportautó 2022-ben landolt a kereskedésekben, az eredeti tervek szerint pedig ez lett volna a márka utolsó belső égésű motoros sportautója, amit 2027-ben váltott volna a tisztán elektromos Type 135.

IMG 20220929 113036


Az elektromos átállás elhalasztásával azonban mindez már nem fog megvalósulni, vagy legalábbis nem ebben a formájában. Emellett viszont nagyon költséges és pazarló lenne egy újabb belső égésű motoros modellt beékelni az Emira és a Type 135 közé, miközben az Emira kiöregedésével is számolni kell.

Az egyetlen logikus megoldásnak az tűnik, hogy a Lotus valamilyen módon frissen tartja az Emirát addig, amíg a tisztán elektromos utód valamikor megérkezik. Ennek egyik legjobb módja egy hibrid változat piacra dobása lenne, ami átmenetet is képezne a belső égésű motoros eredeti modell és a tisztán elektromos utód között.

Egy hibrid Emira érkezését Dan Balmer, a Lotus európai CEO-ja sem zárta ki. "A mai világban? A soha ne mond, hogy soha az alapelvünk, mivel muszáj nyitottnak lennünk és megértenünk, mit akar a piac és milyen technológia elérhető számunkra. Szóval a hibrid hajtáslánc lehetősége is adott." – nyilatkozta a vezető.

Mindehhez hozzá kell tenni, hogy az Emira jelenleg kétféle motorral rendelhető: az egyik egy kétliteres turbós négyhengeres a Mercedes-AMG-től, a másik pedig egy kompresszoros V6-os a Toyotától. Mindkét motornak létezik hibrid rendszerrel kiegészített változata is, így a technológia készen áll.

Forrás: autocar.hu