- 2025 végén indul a termelés a BYD Szegeden épülő gyárában.
- Kezdetben a Dolphin és az Atto 3 modelleket gyártják, majd érkezik az Atto 2, amely méretben a két modell között helyezkedik el.
- A BYD ezek után tervezi a Seagull európai változatának bevezetését.
- A szegedi gyárban akár 12 különböző modell párhuzamos előállítására is képesek lesznek.
A német Capital interjút készített Stella Livel, a BYD vezetőjével európai ambícióiról, terveiről. Li elárulta, hogy több időt szánnak az európai piacra szánt autók gyártásának elindítására. A Szegeden épülő gyáruk (ami az első európai gyáruk lesz) termelése várhatóan 2025 végén indul és először csak két modellt a Dolphint és az Atto 3-at fogják gyártani.
Ezt követi majd egy harmadik, Európában gyártandó modell, amire Stella Li Atto 2-ként utal és méreteiben a Dolphin, és ami az Atto 3 között helyezkedik el.
A BYD eredetileg a Seagulleurópai változatával tervezte a kezdést, de az végül csak negyedik modellként érkezik - ez a nagyon olcsó, nagyon kicsi villanyautójuk. A vezető elmondta, hogy a modellek bevezetése lépésről-lépésre fog történni, de terveik szerint a szegedi gyár akár 12 különböző modell párhuzamos gyártására is képes lesz, így nem kell Kínából importálniuk autókat.
Emellett, figyelembe veszik az elektromos autók iránti csökkenő keresletet, ezért döntöttek a plug-in hibridek bevezetése mellett is, aminek modellpalettája is lépésről-lépésre bővül.