Pár nap múlva vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak Kínában
- Állami támogatás megszűnése: Kínában 2024 végén véget ér az elektromos autók vásárlását támogató 20 ezer jüanos állami árkedvezmény, ami árcsökkentési versenyt indít el.
- Az elektromosautó-ipar éves gyártási kapacitása 20,2 millió autó, de a hazai piac ennek csak 55 százalékát képes felszívni, ami a kereslet visszaeséséhez vezethet.
- A BYD és a Tesla már megkezdte az árversenyt, miközben a legtöbb gyártó nem nyereséges, és jelentős veszteségekkel küszködik.
- Az iparági vezetők, például a Nio vezérigazgatója, William Li, az árverseny mérséklése érdekében összefogást szorgalmaznak, hogy megvédjék a profitabilitást.

Egy hónappal 2025 januárja előtt elindult az elektromos autók kínai piacán az az árcsökkentési verseny, amelyet az állami támogatás megszűnése után vártak. Az elektromos autók vásárlását támogató, autónként 20 ezer jüanos – nagyjából 1,1 millió forintos – állami kedvezmény 2024 végén szűnik meg, amely a villanyautó-ipar babusgatásának végét jelenti - írja a a South China Morning Post hongkongi hírportál a várható változásokról.
A kereslet visszaesése elkerülhetetlen, amire a gyártók árcsökkentéssel reagálnak. A veszteséges vállalatok közül sokan valószínűleg nem fogják kibírni ezt az árversenyt. A BYD már december utolsó hetében megkezdte az árcsökkentési háborút, amikor 11,5 százalékkal, 99 800 jüanra – 5,5 millió forint) csökkentette Sealion 05 árát egy január végéig tartó akció keretében. A Tesla erre 4 százakékos árcsökkentéssel válaszolt, így 10 ezer jüannal – 550 ezer forinttal – mérséklődött a Model Y ára.
Alig több mint a fele
A kínai elektromos autókat gyártó vállalatok száma körülbelül ötven, de közülük csak néhány, például a BYD, a Li Auto és a Huawei támogatásával működő Aito ér el nyereséget. A szektor teljes gyártási kapacitása évente 20,2 millió autó, de a hazai piac csak 11 milliót képes felvenni, ami a kapacitás 55 százalékának felel meg.
Az árverseny a profitrátát jelentősen csökkenti, ezért iparági szakértők és cégvezetők az összefogás szükségességét hangsúlyozzák. Ennek egyik szószólója a luxusautókat gyártó Nio vezérigazgatója, William Li. A Nio nem csökkentette árait a profit védelmében, de ennek következményeként 2024 harmadik negyedévében több mint 5 milliárd jüanos veszteséget könyvelt el, amely 11 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának veszteségét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
