Dobja a Toyota a hülye betűkombinációkat, régi neveket fognak használni a jövőben
- A Toyota ejti a villanyautóira eddig használt, bZ alapú névadási sémát.
- A sorozat legismertebb típusával, a bZ4X-szel nem a név volt a legnagyobb baj, visszahívások és középszerű képességek húzták le a kompetitív EV-piacon.
- A jövőben tisztességes szavak jelölik majd az elektromos modelleket, régi neveket is visszahoznak.
A bZ4X azon túl, hogy az első teljesen elektromos, globális modell volt a Toyota kínálatában (a RAV4 EV-t nem számoljuk), valószínűleg a leeső kerekek és a nagy hidegben gyorstöltésre való képtelenség miatt marad emlékezetes. Utóbbin a Toyota valamelyest javított, a megnövelt nettó akkukapacitás révén a hatótáv is javult, de a frissítés valószínűleg már későn jött.
Várhatóan a bZ sorozat többi, Kínában, Kínának, kínai koprodukcióban készülő tagja (bZ3, bZ3X, bZ3C) sem produkál kimagasló eladásokat, ez is közrejátszhatott abban, hogy az eredetileg hét tagúra tervezett bZ sorozatot - legalábbis nevében - elengedik. A Toyota európai marketing igazgatója, Andrea Carlucci szerint a bZ4X egy elszigetelt modell marad a kínálatban, valamint elmondása szerint a Toyota tudomásul vette, hogy az európai vásárló rendes neveket akar, nem pedig betűkből és számokból álló rövidítéseket.
A bZ4X megfejtése például a következő: a beyond Zero a vásárlónak a zéró emissziósságon túl nyújtott értékeket jelenti, a 4-es szám a méretben azonos RAV4-re, az X pedig a crossoverségre utal, míg a bZ3C utolsó betűje a kupésan lejtő tetőt jelenti. Ezt a kódolást váltja le a Toyota korábban már használt, tisztességes nevekre, ennek első példája a nemrég bemutatott Urban Cruiser. A Suzukinál eVitaraként kapható apró crossover csak a nevet örökölte, ránézésre legalábbis kevés a közös vonás a 2007 és 2016 között gyártott városi téglával. A márka közel 90 éves történelme és gazdag modellpalettája szerencsére bőven tartogat lehetőségeket.