- A Škoda Auto 2024-ben világszerte több mint 925 000 járművet gyártott, ami 4,2 százalékos növekedés az előző évhez képest.
- A gyártás legnagyobb része Csehországban zajlott, ahol a Mladá Boleslav-i és kvasinyi üzemekben több mint 700 000 autó készült.
- Jelentős eredményeket értek el motorok, sebességváltók és akkumulátorok gyártásában is, például 280 000 akkumulátort állítottak elő, az össztermelés átlépte az egymilliós határt.
Sikeres év volt 2024 a Skoda Auto számára, világszerte több mint 925 000 járművet gyártott, ami 4,2 százalékkal több az előző évhez képest. A gyártó emellett jelentős eredményeket ért el akkumulátorrendszerek, motorok és sebességváltók gyártásában is, miközben erősítette jelenlétét olyan globális piacokon, mint India, Vietnám és Kazahsztán. Andreas Dick, a Škoda Auto termelési és logisztikai igazgatótanácsának tagja szerint az egyik legnagyobb kihívást jelentő évükön vannak túl, ugyanis soha nem kezdtek bele annyi új modell gyártásába eddig, mint tavaly.
A 2024-ben készült járművek több mint felét (nem meglepő módon) Mladá Boleslav-i üzemében gyártották. Itt épül a Fabia, a Scala, az Octavia szedán, a Kamiq és az Enyaq is. A gyárat már felkészítették az Elroq gyártására is, ami a napokban kezdődött meg. Másik csehországi gyárukban, a kvasinyi üzemben 248 ezer autót gyártottak, ahol az Octavia kombi, a Karoq és a Kodiaq készül.
Keleten már sokkal szerényebb számokat ért el a Skoda: Indiában csaknem 33 ezer autót gyártottak (Slavia, Kylaq és Kushaq), három kínai gyárukban összesen 15 200 jármű készült el, Kazahsztánban pedig 1500 darab félkész modell gyártását fejezték be, míg Vietnámban egy hasonló gyár készült el az év végére.
A Škoda közel félmillió EA 211-es motort és több mint egymillió sebességváltót gyártott, beleértve a Vrchlabí szén-dioxid-semleges üzemből származó 710 600 DSG egységet. Az akkumulátorgyártás 280 000 darabot ért el, és 2019 óta az össztermelés elérte az egymillió darabot.