A világ legdurvább F Astrája 865 lóerős, összkerekes és ütvefúr
- Ebből a gyanútlan F Astrából olyan versenyautót faragtak, ami még a B-csoportban is meredek lett volna.
- Már csak nyomokban emlékeztet Opelre: kipakoltak belőle mindent, kiszélesítették, és kapott egy gigantikus szárnyat.
- A Volkswagenből érkező, kétliteres turbómotort 865 lóerőre húzták.
- Kapott összkerékhajtást, ami a teljesítmény ismeretében erősen indokolt.
Az Opel Astra első generációja sokáig volt borzasztóan népszerű darab, nem véletlenül: mindig olcsó volt, miközben egyszerű, mint a faék, ráadásul még praktikus is. A legtöbbet ma már elrágta a rozsda, egyre kevesebbet látni belőlük az utakon.
Így lett két F Astrám
Sose akartam egynél több F Astrát, ráadásul szükségmegoldásnak indult a második, aztán mégis nagyon megszerettem.

A legmorcosabb, sokak számára elérhető F Astra a GSi volt, ami a maga idejében ütős cuccnak számított: a legerősebb verzió orrába egy kétliteres, 150 lóerős szívómotort lógattak, ami ügyesen vitte az alig egytonnás hot hatch-et. Sőt, akadtak olyan vadhajtások, mint a kizárólag Dél-Afrikában forgalmazott, kis szériában gyártott, turbós 200ts.
Az F Astrából nem készült igazán könyörtelen, brutális céleszköz, és úgy tűnik, hogy van, akinek ez szúrta a szemét. Ezért egy csapat megépítette a legdurvább F Astrát, ami annyira meredekre sikerült, hogy még a Suzuki Escudót terelgető Monster Tajima és 405 T16-tal verető Ari Vatanen álla is a földön koppanna, ha meglátná.
A kaszni már csak nyomokban emlékeztet az eredetire: nagyot nőtt a nyomtáv, a kerékjárati íveket hatalmasra szélesítették, az elejét egy nagy – valószínűleg műanyag – elemre cserélték. A leszorítóerőt komikus méretű hátsó szárny növeli.
Kihajítottak Astrából mindent, ami nem feltétlenül szükség, kapott egy bukócsövet és egy kagylóülést. Meglepő, de a motortérbe a Volkswagen ABF motorkodú, kétliteres, turbós benzinesét szerelték. Utóbbit a biztonság kedvéért kissé felhúzták, hogy ne essen nehézre megmozdulni a meredek hegyi felfutókon.
A végeredmény egy 865 lóerős, 10 ezerig forgó istencsapása lett, ami úgy viszi a 921 kilós autót, hogy azt még nézni is félelmetes. Az extrém teljesítmény miatt a hajtás se maradhatott: jobbnak látták, ha összkerékhajtás faragnak az Astra alá. Ha készült volna B-csoportos Astra, az lehetett volna ehhez hasonló.
A pilóta vért izzad az brutálisan éles Opellel, ami nemcsak pokoli erős, de a videó alapján nagyon agresszív is. A belső felvételeken látszik igazán, hogy milyen emberfeletti meló úton tartani az Astrára emlékeztető szörnyet.
Forrás: HillClimb Monsters

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
