- A Ford német üzletágának szakszervezeti vezetői attól tartanak, hogy a Ford-Werke csődbe kerülhet, miután az amerikai anyavállalat megszüntette a korábbi pénzügyi védelmet biztosító hitelkeretet.
- Bár a Ford 4,4 milliárd eurós tőkeinjekciót hajtott végre, ebből 9 milliárd eurós adósságot kell kezelni, miközben az európai személyautó-eladások gyengélkednek.
- A német részleg különösen hátrányos helyzetbe került, mivel a veszteséges személyautó-üzletág az ő könyveiben szerepel, míg a nyereséges haszonjárművek az Egyesült Királyságban.
- Az elektromos átállás nehezen halad: az új Explorer és Capri modellek eladásai gyengék, és a Ford európai piacrésze tovább csökkent.
A Ford német üzletágának szakszervezeti vezetői attól tartanak, hogy az európai működés a csőd szélére sodródhat, annak ellenére, hogy az amerikai anyavállalat nemrég 4,4 milliárd eurós tőkeinjekciót hajtott végre.
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
A Ford március 10-én jelentette be ezt az összeget, aminek célja, hogy csökkentse a veszteséges Ford-Werke egység adósságát. Ebből elkülönítettek 500 ezer eurót egy üzleti fejlesztési programra, amely az európai nyereségesség helyreállítását célozza.
A friss finanszírozás egy olyan megállapodást vált fel, amely 2006 óta biztosította, hogy a német leányvállalat veszteségeit az amerikai központ fedezi. A Ford-Werke felelős az európai személyautó-gyártásért, valamint a német és spanyol üzemek működtetéséért.
Benjamin Gruschka, a Ford-Werke vezető szakszervezeti képviselője szerint az anyavállalat hitelkeretének megszűnése azt jelenti, hogy a német üzletág elveszítette csőd elleni védelmét. „Elvileg most az is megtörténhet, hogy a német leányvállalat néhány éven belül csődbe megy, ha a helyzet nem javul” – mondta az Automobilwoche-nak.
A helyzet hasonlít egy „rossz bank” modellhez, ahol a veszteséges tevékenységeket egyetlen szervezetbe csoportosítják, így a központi vállalat csökkentheti a kockázatait. A Ford-Werke jelenleg kilenc milliárd eurós adóssággal küzd, és ha az európai személyautó-eladások gyengék maradnak ez az összeg tovább emelkedik.
A Ford piaci részesedése az európai személyautó-szegmensben 3,3 százalékra csökkent tavaly, míg 2023-ban még plusz négy százalék volt. Az új elektromos modellek, a Kölnben gyártott Explorer és Capri nehezen indultak be: tavaly 17 564 Explorer és mindössze 1 919 Capri kelt el (a Capri száma azért ilyen alacsony, mert sokkal később, az év vége felé kezdték értékesíteni, ellenben az Explorerrel).
Kövezzetek meg: jót autóztam egy átlagos villanyautóval!
Nem tökéletes, sőt, rengeteg hibája van, de mégis megértem, aki akár egy Tesla Model Y helyett választja. Elmondom, miért.
Kövezzetek meg: jót autóztam egy átlagos villanyautóval!
Nem tökéletes, sőt, rengeteg hibája van, de mégis megértem, aki akár egy Tesla Model Y helyett választja. Elmondom, miért.
A Ford kereskedelmi járművek piacán jobb helyzetben van, mivel itt lassabb az elektromos átállás. Gruschka szerint azonban a német részleg hátrányos helyzetbe került, mert míg a veszteséges személyautó-eladások a Ford-Werke könyveiben jelennek meg, addig a nyereséges haszonjármű-üzletág az Egyesült Királyságban van nyilvántartva.
Marcus Wassenberg, a Ford-Werke ügyvezető igazgatója szerint a friss tőkeinjekció célja az adósság csökkentése és az európai üzletág átalakításának támogatása. Hangsúlyozta, hogy az amerikai Ford a négyéves időszakon túl is támogatja a német részleget.
A Ford négy éve indított átalakítási programot, amelynek célja az európai üzletág teljes átállítása elektromos hajtásra az évtized végére. A vállalat tavaly négyezer munkahelyet szüntetett meg Európában, 2023-ban pedig 3800-at. A leépítések legnagyobb része Németországot érintette, ahol a Ford leállítja a Focus modellt gyártó saarloui üzemet.
Novemberben végleg leáll a Ford Focus gyártása
A Mondeo és a Fiesta után a Ford harmadik népszerű tömegmodelljét is beszántják.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
