F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon. Az előszezoni tesztek alapján vizionált erősorrend többé kevésbé beigazolódott: Lando Norris az időmérő megnyerése után magabiztos rajt-cél győzelmet aratott, még ha az utolsó körökben Max Verstappen meg is szorongatta egy kicsit. Lássuk a hétvége legfontosabb beszédtémáit!
Norris kimondta: a McLaren a favorit!
Bár a McLaren számára nem ment problémamentesen az előszezoni teszt, így is a tavaly konstruktőri bajnoki címet nyerő gárda tűnt a szezonnyitó legnagyobb esélyesének. Ebben a tekintetben nem is hozott meglepetést az Ausztrál Nagydíj: sokáig úgy tűnt, kettős győzelmet arathatnak a britek, de végül Oscar Piastri hibája után Lando Norris egyedül képviselte a papaja színűeket a dobogón.

Azok után, hogy tavaly a McLaren csak nagyon későn ismerte el, hogy mind a csapatok, mind a versenyzők között lehetnek világbajnoki esélyeik, az idei szezonnyitó megnyerése után Norris azonnal kijelentette, hogy ők a favoritok. A brit versenyző szerint tény, hogy a többieknek őket kell legyőzniük, de szerinte ettől függetlenül lesznek pályák, ahol szenvedni fognak. Példaként pont az előszezoni teszt helyszínét, Bahreint hozta fel, ahol a McLaren látványosan sokat csúszkált és nehezen vezethetőnek tűnt.
Norris hozzátette, hogy bár valóban övék a legjobb autó, sok munka vár még rájuk, az előnyük pedig közel sem akkora, mint azt más csapatok vélelmezik. A sikerük titka inkább az erős pilótapárosban keresendő. "Tény, hogy mi vagyunk a csapat, akit le kell győzni, főként azért, mert két pilótánk van az élen, akik hajtják egymást. Úgy gondolom-e, hogy az, hogy én és Oscar hajtottuk egymást az időmérőn, lehetővé tette, hogy találjunk még fél-egy tizeddel többet? [...] Igen, szóval ezt is vegyük bele a képletbe.” - idézi a pilótát a Formula.hu.
Estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon
Az Albert Park-i ausztrál versenypálya trükkös vonalvezetése, valamint a futam változékony időjárási körülményei több pilótát is megtréfáltak a hétvége során, de különösen az újoncok szenvedtek.
Oliver Bearman már az első szabadedzés alatt a falban kötött ki, a második edzést az autója javítása miatt kihagyta, a harmadikban pedig ismét miatta lengettek piros zászlót, miután a 11-es kanyar sóderágyában végezte. Az időmérőn váltóproblémák miatt nem tudott gyors kört futni, a futamot pedig 40 másodperces hátrányban, az utolsó célba érőként fejezte be a gyengélkedő Haasszal.
Isack Hadjar az időmérőn csak alig több mint egytizeddel kapott ki Racing Bulls-os csapattársától, Yuki Tsunodától, de a verseny nagyon korán véget ért számára. Már a felvezetőkörön megcsúszott, majd a pályaszéli falnak csapta az autóját. A francia-algériai versenyzőt megviselte az eset: néhány könnycseppet is elmorzsolt a baki után, amit Helmut Marko, a Red Bull kulcsembere később kínosnak nevezett.
Az időmérőn még továbbjutott a Q2-be Jack Doohan, de a futam neki sem tartott sokkal tovább, mint Hadjarnak. Az Alpine versenyzője a legelső körben, a pálya egy egyenes szakaszán vesztette el az irányítást és csapódott a falnak. Ez bizonyára nem segít neki lemosni magáról Helmut Marko kemény kritikáját, miszerint ő egy C kategóriás versenyző.
Gabriel Bortoleto sem tudta befejezni a versenyt. Bár a brazil az időmérőn még rutinos csapattársa, Nico Hülkenberg előtt végzett, a futamon ő sem bírt a Sauberrel, és a 46. körben a falban végezte.
Az újoncok közül a leggyengébb hétvégét mégis talán Liam Lawson teljesítette. Miközben Red Bull-os csapattársa, Max Verstappen a harmadik rajtkockát szerezte meg az időmérőn, a futamon pedig a győzelemért harcolt, az ausztrál csak a 18. helyről rajtolt, a versenyen képtelen volt felzárkózni, végül pedig a 47. körben ő is a falban végezte. Ennek ellenére a Red Bull csapatfőnöke igyekezett a védelmébe venni a versenyzőt. A vezető szerint Lawsonnak nagyon rosszul jött, hogy hidraulikai probléma miatt ki kellett hagynia a harmadik szabadedzést, a csapat pedig kockáztatott vele a versenyen, amikor a nedves körülmények ellenére nem hívták be esőgumikért.
Az újoncok közül egyedül a Mercedes ifjonca, Andrea Kimi Antonelli mutatott meggyőző teljesítményt. Bár az időmérőn csak a tizennegyedik lett, a futamon - egy megforgást leszámítva - csodás felzárkózást mutatott be, végül pedig a negyedik helyen zárt csapattársa, George Russel mögött.
A Haast is meglepte, mennyire gyengék voltak Ausztráliában
Az előszezoni teszteken futott sajátos program miatt előzetesen nagyon nehéz volt elhelyezni a Haas csapatot az erősorrendben. Bár ezzel továbbra is érdemes várni még néhány versenyt, az Ausztrál Nagydíjon egyértelműen az amerikaiak autója bizonyult a leglassabbnak.
Oliver Bearman kálváriáját fentebb már említettük, de rutinos csapattársa, Esteban Ocon is rendkívül gyenge eredménnyel zárt: utolsóként végzett az időmérőn, a futamon pedig egyedül a csapattársát tudta megelőzni. A francia később elismerte, hogy ők maguk sem számítottak ennyire nehéz hétvégére.
Ayao Komatsu csapatfőnök sem tudott túl sok pozitívomat találni a szezonnyitón nyújtott teljesítményükben. Értékelőjében csupán annyit emelt ki, hogy a sok új szakembert tartalmazó mérnöki gárdájuk jól teljesített, még ha az operatív oldalon akad is tennivaló.

Az oldalról ajánljuk
- Brand and Content
Minden körülmények között
Na nem az Operában voltunk - by Hyppolit, a lakáj -, hanem menekültünk a dugóból. Az emberek jelentős részének ma már a napi "rutin" része a dugóban araszolás és menekülő útvonal keresés. Mi meg is találtuk, mutatjuk!
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Belsőség
Transportertől az 5-ös BMW-ig, avagy ezeket vennénk a munkáshitelből
Négy millió forint sok pénz, főleg 25 évesen. Logikusnak tűnhet, hogy valaki ezt használt autóra költené, így mi is eljátszottunk ennek gondolatával.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Rendőrként kezdte, most Ukrajnában segít!MűhelyPRN: Mercedes-Benz Sprinter 2,2 CDI – 2012.
Minden autónak megvan a maga sorsa, de ennek a Sprinternek különleges életet szánt a sors: rendőrségi kisbuszból lett segélykocsi.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A kínai Chery hosszútávra tervez, további két modelljük érkezik hazánkba
Az egyik legkisebb és a legnagyobb Tiggo modellt hozzák Magyarországra.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
